beantwoord

Verkeerde uitleg flex weekend

  • 10 November 2022
  • 2 reacties
  • 101 Bekeken

Ik heb sinds kort een flex weekend. Een medewerker op station Bijlmer heeft het geprobeerd om mij uit te leggen maar ik snap er niets van. Waar koop ik mijn kaartje? Gaat het van het gekoppelde chipkaart af? Erg onduidelijk voor mij. Laat staan medereizigers voor 40%

icon

Beste antwoord door Tochjo 10 November 2022, 06:58

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

U checkt simpelweg in en uit met de OV-chipkaart waarop uw abonnement staat en krijgt aan het eind van de maand een factuur met alle gemaakte reiskosten (en de abonnementskosten voor de volgende maand). De verschuldigde kosten worden automatisch van uw rekening afgeschreven. Dit geldt ook voor reizen buiten het weekend of voor reizen met bus, tram en metro. (In bus, tram en metro geldt uw abonnement niet, dus die reizen worden altijd tegen vol tarief in rekening gebracht.)

Het is niet mogelijk om als abonnementhouder met losse kaartjes te reizen. U moet echt in- en uitchecken met de OV-chipkaart.

U mag maximaal drie reizigers met Samenreiskorting meenemen. Daar hoeft u verder niets voor te doen; u checkt gewoon in en uit met uw OV-chipkaart. Uw medereizigers moeten wel iets doen:

  • Als uw medereizigers een OV-chipkaart hebben zonder NS Flex, dan kunnen zij bij de kaartautomaat het product Samenreiskorting en voldoende saldo laden. Als zij vervolgens in de daluren inchecken, dan zal bij uitchecken de ritprijs met korting in rekening worden gebracht.
     
  • Als uw medereizigers een OV-chipkaart hebben met NS Flex, dan zetten zij in Mijn NS of de app Samenreiskorting aan. Als zij vervolgens in de daluren inchecken, dan zal bij uitchecken de ritprijs met korting in rekening worden gebracht.
     
  • Uw medereizigers kunnen ook een e-ticket met Samenreiskorting kopen (enkele reis, dagretour). Dit is handig als zij geen OV-chipkaart hebbben.

Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.

Reputatie 7
Badge +1

U zegt enkel Weekend-er is w.end VRIJ(ca 32€/mnd) en w.end KOrting (dat kost slechts 2€/mnd)

Met VRIJ kan je vanaf VR 18.25 (Insjektijd) tot Ma-vroeg 4.00 reizen naar hartelust in heel NL en betaalt niks extra. Met dat Korting:wel, zoals de naam zegt.Wel enkel met die trein en dus niet met die metro.

Overigens heeft Bijlmer al vele, vele jaren totaal geen NS personeel, ik vermoedt dat U bij GVB bent geweest en die zullen vast wel hun best doen, liefst graag ook nog met wat van die grootMokumse ´´humor´ maar in het algemeen reageren vervoerbedrijven nog erger als doodgeschrokken kikkertjes als je ze iets vraagt over anderen-zelfs al staat er heel groot OV-info boven hun loket.

Reageer