beantwoord

vervalt oude kaart en abo

  • 2 December 2022
  • 4 reacties
  • 82 Bekeken

Ik had een weekend-vrij abonnement, maar heb een ander type Flex abo gekozen. Daarbij heb ik ook een nieuwe kaart aangevraagd. Komt mijn oude abo en daarmee mijn oude kaart hiermee te vervallen? En wanneer gaat dit precies in? Ik reis op rekening en heb de wijziging vandaag doorgevoerd.

icon

Beste antwoord door Momo 2 December 2022, 16:05

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Jouw oude abonnement komt niet te vervallen als je een ander abonnement op een nieuwe kaart hebt aangevraagd. Je zult dit oude weekend-vrij abonnement nog zelf moeten opzeggen.

Reputatie 7
Badge +1

Je HAD-indien je dat oude niet meer wilde, doodsimpel het kunnen omzetten naar FLEX-wish via mijnNS en daarbij worden ook nog alle kosten per dag gerestitueerd. Enkel dan nog 1x op de automaat FLEX laden. NU moet je dus inderdaad zoals MoDe al vertelt bellen en opzeggen en dan van kaart verwijderen-en dat kan meestal ook enkel op die dag v.d. maand als ooit begonnen.

ER is dus OOK een mogelijkheid-beetje slim doordenken-om dat nog lopende om te zetten in FLEX-basis-het kan in veel situaties juist wel handig zijn 2 sjipkaarten te hebben, al vraagt dat wel wat organisatietalend-wat niet allen is weggelegd. Bij elk type FLEX wordt enkel nog ´reizen op rekening´ getoond op de screens.

Hoewel mij nu wel iets bekruipt dat dit achterhaald is omdat ik meen dat weekendVrij oude stijl (op saldo) niet meer bestaat en enkel nog als FLEX wordt geboden?

Reputatie 7
Badge +4

Als u Flex had aangevraagd op de kaart waar Weekendvrij op saldo nog op stond, dan was Flex meteen ingegaan, en was uw oude abonnement automatisch vervallen. Uw saldo wordt dan teruggegeven op de eerste afrekening, en de vooruit betaalde abonnementskosten van uw oude Weekendvrij worden dan binnen een week, en vaak sneller, teruggestort. Dat gebeurt automatisch, en is erg handig. Ik zou even overleggen met Klantenservice, 030 7515155.

Reputatie 7
Badge +3

Je HAD-indien je dat oude niet meer wilde, doodsimpel het kunnen omzetten naar FLEX-wish via mijnNS en daarbij worden ook nog alle kosten per dag gerestitueerd. Enkel dan nog 1x op de automaat FLEX laden.

TS geeft aan een ander Flex abonnement te hebben gekozen, “ander” zou dan betekenen dat TS al Flex had (Flex Weekend Vrij) en bij wijzigen binnen Flex hoef je niet naar een automaat om het te laden. 

 

Wat betreft de vraag wanneer het ingaat, bij bestellen van een Flex abonnement op een nieuwe kaart kun je dit in het bestelproces zelf kiezen, waarbij wel gezegd dat het ivm het produceren en versturen van een nieuwe kaart op zijn vroegst 7 dagen na besteldatum kan ingaan en dat is ook wat standaard gekozen is. Je kunt dan nog wel zelf een datum kiezen die tot 2 weken na besteldatum is, kies je zelf geen latere datum dan 7 dagen na besteldatum wordt de standaard van 7 dagen na besteldatum aangehouden. Dus vandaag 2 december besteld is ingangsdatum 9 december. Kaart zou dan als alles goed gaat ook 9 december ontvangen zijn, heb je de kaart eerder in huis kun je het abonnement nog niet gebruiken, pas vanaf 7 december. Heb je de kaart later in huis (wat nu helaas regelmatig gebeurt), neem dan contact op met de NS klantenservice om te regelen dat je op een andere manier van de korting van je abonnement gebruik kan maken (couponcodes). 

 

Reageer