Skip to main content

Geachte heer/mevrouw,

Op 13 september 2024 heb ik gebruik gemaakt van de trein vanaf een treinstation zonder tolhuisje, maar ik vergat in te checken. Dit was per ongeluk, omdat er op het betreffende station geen incheckpunt aanwezig was. Ik ben slechts één halte verder gereisd, en toen ik mij realiseerde dat ik niet had ingecheckt, probeerde ik dat alsnog te doen via mijn NS-account. Helaas kwam op dat moment een NS-agent langs en ondanks mijn uitleg van de situatie, ontving ik een boete van 50 euro.

De NS-agent vertelde mij dat ik 20 euro zou moeten betalen, maar ik zie nu dat het bedrag 50 euro is. Dit is voor mij een vervelende situatie, aangezien ik een trouwe klant ben van NS. Ik woon in Utrecht, werk in Amstelveen, en reis dagelijks met de trein. Daarnaast heb ik een NS-abonnement en betaal ik mijn rekeningen altijd op tijd, zoals de laatste rekening van 294,04 euro.

Deze boete is voor mij extra pijnlijk, omdat het de eerste keer is dat ik in een dergelijke situatie terechtkom. Het was nooit mijn intentie om niet in te checken, en ik vind daarom dat ik deze boete niet verdien. Daarom wil ik u vriendelijk verzoeken om de boete te annuleren of te verlagen, gezien mijn situatie en mijn geschiedenis als regelmatige en betrouwbare reiziger.

Ik hoop op uw begrip en een positieve reactie.

Met vriendelijke groet,

Moderator edit: Persoonlijke gegevens verwijderd.

Wij kunnen niks voor u betekenen. Uw enige optie is om contact op te nemen met de klantenservice om te kijken wat ze voor u kunnen doen. 

Elk station heeft poortjes of incheckpalen. Het is vervelend dat je vergeten was om in te checken en controle kreeg. Wanneer je geen vervoersbewijs kunt tonen kost dat bij flex op de kaart €50. Alsnog inchecken via een NS account kan niet.

Neem telefonisch, via X, Facebook of chat contact op met NS klantenservice om te kijken of ze je tegemoet kunnen komen.

Reageer