Als u een abonnement hebt, dan moet u altijd in- en uitchecken met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat om van de korting te kunnen profiteren.
U kunt in de app inloggen met uw account en zo bijvoorbeeld toegang krijgen tot uw reishistorie, maar u kunt dan geen kaartjes met korting kopen. Kaartjes in de app zijn alleen bedoeld voor mensen die niet op een abonnement reizen.
Hieruit blijkt dat het toch handig is om productvoorwaarden te lezen.
Abonnementen staan alleen op OV-chipkaart. Via de app/mijnNS kun je zien welk abonnement je hebt, maar het abonnement staat niet in de app. Je kunt ook niet met de app inchecken. Wel kun je kaartjes in de app kopen en zetten, maar muv samenreiskorting kaartjes, zijn dat kaartjes tegen vol tarief of verkregen via een couponcode. Die kaartjes zijn niet gekoppeld aan MijnNS en/of abonnement. Die kaartjes gaan niet via automatische incasso maar moet je met ideal betalen.
bedankt voor jullie uitleg. Ik blijf wel stom verbaast over het feit dat het zo is. Vaak plan ik een reis vooraf in de App …. en koop dan ook gelijk het ticket (vaak ook incl. vervoer van een fiets). Immers maar een click! Of zoals laatste keer, ik arriveer in Amsterdam met en internationale trein, heb nog geen ticket voor mijn eindbestemming, dus koop het kaartje als ik op het perron sta. Mooie verkeerd dus! En niet te begrijpen.
bedankt voor jullie uitleg. Ik blijf wel stom verbaast over het feit dat het zo is. Vaak plan ik een reis vooraf in de App …. en koop dan ook gelijk het ticket (vaak ook incl. vervoer van een fiets). Immers maar een click! Of zoals laatste keer, ik arriveer in Amsterdam met en internationale trein, heb nog geen ticket voor mijn eindbestemming, dus koop het kaartje als ik op het perron sta. Mooie verkeerd dus! En niet te begrijpen.
Met een eticket is niet te controleren wat uw vertrektijd is immers u checkt daarmee niet in. Op die manier zou u met uw daluren abo alsnog in de spitsuren kunnen gaan reizen. Logisch dus dat dit niet wordt toegestaan.