voor straf 12 maanden geen keuzedagen kunnen kopen omdat…………….!!!
Ik had tientallen jaren een abonnement dal-voordeel op saldo.
Sinds ik die mogelijkheid had in combinatie met keuzedagen. Ik heb ergens in de laatste paar jaar bij verlenging bij het dal-voordeelabonnement een overstap gemaakt naar eerste klas. Ik reis echter op de keuzedagen na steeds eerste klas. Dus moest ik steeds langs de automaat om mijn ov-chipkaart naar tweede klas te zetten. Bovendien kon ik niet gebruik maken van de gunstige weekend 2naar 1 tarieven. Dus wilde ik overstappen naar tweede klas. De stap in het abonnement van twee naar eerste klas is zó gemaakt. Om weer van eerste naar tweede klas te gaan……dat gaat eenvoudigweg niet. De klantenservice zocht naar mogelijkheden, zonder succes. Het “systeem” biedt die optie niet. Er bleef maar één advies over: helemaal opzeggen en dan weer opnieuw aanmelden. Ik heb eerst de resterende keuzedagen (bijna) opgemaakt. Als je dan weer een dalvoordeel met keuzedagen wil kopen mag dat niet binnen twaalf maanden. Ik realiseer me terdege het voorrecht van deze goedkope keuzedagen t.o.v. andere reizigers maar het is niet eerlijk dat iemand die van een naar twee gaat met 12 maanden uitstel te maken krijgt en iemand die van twee naar een gaat niet. Mijn advies is dus: neem géén eerste klas dalvoordeel op saldo als je 60+ bent. Je komt er niet van af zonder bovenstaande consequenties!!
Bladzijde 1 / 1
Ik vind het inderdaad ook onjuist dat het zo gaat. Het voelt niet goed en het is ook niet goed. In zijn algemeenheid is het beleid dat er steeds zaken iets ongunstiger worden. Dat is soms nog wel te verdedigen maar dit is zo fout als het maar kan zijn. Het dient ook geen redelijk doel.
U had beter de eerste klas keuzedagen kunnen houden, maar ja een mens moet ook maar net weren dat Iets wat zeer voor de hand ligt, blijkbaar niet kan.
Lees: pas na de verlengingsdatum van je (jaar)abonnement kan je weer een setje Keuzedagen aanschaffen (effectief dus maar eens per jaar).
Als je dus een abonnement met Keuzedagen hebt dat loopt van 1 januari t/m 31 december 2024 en eerder in het contractjaar besluit dat je resterende Keuzedagen niet meer qilt gebruiken (dus restitutie 4 euro per Keuzedag, of als ze al opgebruikt zijn)…
Dan kan je per 1 januari 2025 weer opnieuw bestellen.
Staat er ergens in de voorwaarden dat er een wachttijd van een jaar is voor keuzedagen? Zo nee, dan is het onrechtmatig dat NS een wachttijd aanhoudt.
Lees: pas na de verlengingsdatum van je abonnement kan je weer een setje Keuzedagen aanschaffen (effectief dus maar eens per jaar).
Als je dus een abonnement met Keuzedagen hebt dat loopt van 1 januari t/m 31 december en in november besluit dat je resterende Keuzedagen niet meer gaat gebruiken (dus restitutie 4 euro per Keuzedag) kan je per 1 januari weer opnieuw bestellen.
Dat us de vraag of je dan per 1 januari weer zou kunnen bestellen. De 12 wachtmaanden zijn dan nog niet voorbij...
Dat us de vraag of je dan per 1 januari weer zou kunnen bestellen. De 12 wachtmaanden zijn dan nog niet voorbij...
Het lijkt mij logisch dat je na aanschaf Keuzedagen (voor een contractjaar) niet binnen 12 maanden opnieuw een contract met Keuzedagen kan aanschaffen, maar daarna natuurlijk wel weer.
Dus voor die binnen 12 maanden na opzeggen (ik heb ze allemaal al begin dit jaar gebruikt dus graag X maanden Dal Voordeel abonnementsgeld terug!) lijkt me 12 maanden na de ingangsdatum van het vorige jaarcontract van toepassing Dat kan dus minder dan 12 maanden ‘afkoelen’ zijn.
Ik noemde 1 januari omdat die datum veelal van toepassing was op het oude VDU. Hoe dan ook, eens per jaar Keuzedagen mogelijk dus.
Ik kon de resterende keuzedagen nog gebruiken/ opmaken. Ik zie ze dan niet meer in mijn account maar wel op een automaat. Ik heb er nu nog één over.
ik had al die jaren automatische verlenging van mijn voordeeluren-abonnement incl. Keuzedagen. Ik blijf het vreemd en ook niet eerlijk vinden dat ik door een “systeemonmogelijkheid” van NS in deze situatie terecht ben gekomen. Zoals ik al zei- niet het einde van de wereld, allemaal heel betrekkelijk- maar toch voelt het oneerlijk.
@Robert B mijn VDU is ooit eind november ingegaan….
@settebello dat er binnen 12 maanden geen nieuwe keuzedagen besteld kunnen worden, heeft te maken met dat de keuzedagen nu in 1x vrijgegeven worden. Je zou dan als ze op zijn kunnen opzeggen en vervolgens nieuwe abonnementen nemen, waardoor je nog goedkoper zou kunnen reizen, vanwege restitutie van eerder opgezegde dal voordeel. Helaas ben jij hier nu de dupe van, omdat er geen rekening is gehouden met abonnementhouders die van 1e klas naar 2e klas willen. Ik ben bang dat het van 2 naar 1 ook problemen gaat geven. Dit is gewoon een ontwerpfout en ik begrijp niet waarom het niet mogelijk zou zijn om.op de verlengingsdatum 1e naar 2e klas om te zetten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.