Skip to main content
Antwoord

Voordeeluren abonnement

  • December 20, 2021
  • 4 reacties
  • 1903 Bekeken

Voordeelurenabonnement wordt Dal Voordeel. Ik lees in de informatiemail aan mij: “U blijft genieten van dezelfde korting en het gemak: 40% korting op al uw treinreizen in de daluren, het weekend en op feestdagen.“ Betekent dit dat ik de korting houd in de middagspits? Eerder las ik dat dit niet meer zo zou zijn. Dan vind ik bovenstaande zin uit de mail aan mij misleidend.

Overigens vraag ik me af of de argumentatie (spits ontlasten) nog actueel is, gezien alle ontwikkelingen door thuiswerken enzo.

Beste antwoord door Tochjo

Voor het Voordeelurenabonnement geldt al sinds januari van dit jaar dat de korting in de middagspits op werkdagen, evenals de korting voor 9.00 uur in juli, augustus en de week tussen Kerst en Oud en nieuw, niet meer geldt.

U moet de mail dus lezen als: er verandert niets meer vergeleken met wat al veranderd is. Eerder zijn de kortingstijden al gewijzigd, en nu wijzigt alleen de naam.

4 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • December 20, 2021

Voor het Voordeelurenabonnement geldt al sinds januari van dit jaar dat de korting in de middagspits op werkdagen, evenals de korting voor 9.00 uur in juli, augustus en de week tussen Kerst en Oud en nieuw, niet meer geldt.

U moet de mail dus lezen als: er verandert niets meer vergeleken met wat al veranderd is. Eerder zijn de kortingstijden al gewijzigd, en nu wijzigt alleen de naam.


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • December 20, 2021

Nee, u houdt niet de korting in de middagspits. Die middagspitskorting heeft u nu al niet meer, sinds 1 januari 2021 is deze verdwenen. U houdt dus de korting zoals deze sinds begin dit jaar is, namelijk alleen in de daluren, weekenden en feestdagen. 


  • Op het juiste spoor
  • October 31, 2022

Ik heb mijn nieuwe ov chipkaart zaterdag gebruikt , maar heb de indruk dat ik geen 40% korting tijdens mijn reis heb gekregen.

Mijn ab.nr. is 3528 0534 **** ****

Graag hierop uw reactie, 

met vriendelijke groet,

Ciel Scheinck


Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • October 31, 2022

Je hebt niet toevallig een nieuwe kaart en hebt het voordeelabonnement nog niet geactiveerd bij een automaat?