Skip to main content
Antwoord

voordeelurenkaart

• May 20, 2025
  • 7 reacties
  • 83 Bekeken

Mijn voordeelurenkaart begint op 1 juni en die van mijn vrouw op 1 december . Kunnen we 1 startdatum krijgen zodat we gelijk op reis kunnen

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Rinus01,

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Jullie kunnen toch gewoon samen reizen? Als je per se dezelfde startdatum wil, zal een van jullie zijn/haar abonnement moeten opzeggen en dan opnieuw aanvragen op dezelfde datum. Elk NS-abonnement is na een maand dagelijks opzegbaar.

Of gaat het om reizen met Keuzedagen?

7 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • May 20, 2025

Hoi Rinus01,

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Jullie kunnen toch gewoon samen reizen? Als je per se dezelfde startdatum wil, zal een van jullie zijn/haar abonnement moeten opzeggen en dan opnieuw aanvragen op dezelfde datum. Elk NS-abonnement is na een maand dagelijks opzegbaar.

Of gaat het om reizen met Keuzedagen?

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 20, 2025

De startdatum kan niet gelijk gezet worden. Deze is afhankelijk van de datum waarop het abonnement voor het eerst is aangevraagd. Jullie kunnen proberen om het abonnement wat op 1 december staat op te zeggen en op 1 juni op een nieuwe kaart aan te vragen. Ik weet niet welke abonnementen jullie hebben, maar voor keuzedagen raad ik af om op te zeggen. Voor een nieuw keuzedagenabonnement moet tegenwoordig een jaar gewacht worden na opzegging.

Maar jullie kunnen nu toch ook gelijk op reis al lopen de abonnementen niet vanaf dezelfde datum?

Overigens bestaat de voordeelurenkaart niet meer. Deze is gewijzigd in dal voordeel op saldo (jaarabonnement) en flex dal voordeel.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 20, 2025

Voor een nieuw keuzedagenabonnement moet tegenwoordig een jaar gewacht worden na opzegging.

Dat is onlangs gewijzigd. Je kunt weer een nieuw abonnement met Keuzedagen afsluiten op de dag dat je vorige abonnement begon.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 20, 2025

Voor een nieuw keuzedagenabonnement moet tegenwoordig een jaar gewacht worden na opzegging.

Dat is onlangs gewijzigd. Je kunt weer een nieuw abonnement met Keuzedagen afsluiten op de dag dat je vorige abonnement begon.

Die heb ik gemist. Dankje voor de aanvulling. 

Dat betekent in geval van dat ts keuzedagen heeft, dat als het abonnement van 1 december opgezegd wordt en een nieuw dal voordeel op 1 juni wordt afgesloten, er pas op 1 december nieuwe keuzedagen toegevoegd kunnen worden. Of heb ik het mis?

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 20, 2025

Zo begrijp ik het ook.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 20, 2025

Zo begrijp ik het ook.

Dat klopt, je krijgt in december wel minder Keuzedagen (naar rato tot de verlengdatum in juni 2026).

Je kunt het ook andersom doen, opzeggen voor 1 december en dan opnieuw aanvragen met ingangsdatum 1 december. Gevolg is wel dat je pas per 1 juni weer Keuzedagen kunt bestellen.

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • May 20, 2025

Ik zou het niet ingewikkelder maken dan nodig. Bij ieder abonnement de Keuzedagen bestellen wanneer het kan. Inderdaad krijg je dan naar rato van de resterende duur van je abonnement een aantal keuzedagen. Bij abonnementsverlenging krijg je er 7. 

Het is beslist niet noodzakelijk dat abonnementen op dezelfde dag ingaan.