beantwoord

Voordeelurenkaart wordt nu toch 67,20 per jaar

  • 2 July 2023
  • 10 reacties
  • 452 Bekeken

Het was toch 7 euro compensatie korting omdat je geen korting meer krijgt voor reizen tussen 16.00 en 18.30 uur? Vorig jaar heb ik 60 euro betaald in ieder geval

 

Het tarief van uw doorlopende abonnement verandert binnenkort.
 
Momenteel betaalt u voor uw abonnement € 60,00 per jaar. Voor het komende abonnementsjaar geldt het volgende tarief en betaalwijze:
 
Abonnement: Dal Voordeel op saldo 2e klasse
Abonnementsprijs: € 67,20 per jaar
icon

Beste antwoord door Tochjo 2 July 2023, 12:41

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3

Het Voordeelurenabonnement kostte in 2020 67 euro per jaar. In 2021 zijn de kortingsuren aangepast en toen is de prijs verlaagd naar wat het vergelijkbare Dal Voordeel-abonnement dat jaar kostte, namelijk 60 euro. Maar de prijs van dat abonnement wordt wel steeds hoger. In 2022 kostte het 61,20 euro en dit jaar dus 67,20 euro.

Had het Voordeelurenabonnement nog bestaan, dan had u dit jaar vast meer dan zeven euro meer moeten betalen, dus in die zin is de verlaging van de abonnementskosten er nog altijd.

Overigens begint de middagspits pas om 16.00 uur, niet al om 15.30 uur.

Badge +3

De prijs is van het Voordelurenabonnement is (ik meen per 2021) gelijk getrokken met Dal Voordeel, en werd daarmee 7 euro goedkoper (60 euro i.p.v. 67 euro).

In de volgende jaren is de prijs elk jaar gestegen, die 60 euro is echt al eventjes geleden, in 2022 was het € 61,20

De verhoging per 2023 is redelijk fors, maar dat komt omdat Altijd Vrij en Traject Vrij 3% goedkoper zijn gemaakt om forensen terug de trein in te lokken na corona.

Dal Vrij en Wekeend Vrij (de ‘pretabonnementen’ ook al wordt Dal Vrij ook wel gebruikt voor woon-werk) zijn per 2023 ook fors in prijs verhoogd (tot wel 20% voor senioren die 1e klas willen reizen).

Helder, wel jammer  

Helder, wel jammer  

De tijd dat je voor een habbekrats spotgoedkope abonnementen kon krijgen zal langzamerhand verdwijnen. Er zal in de toekomst een meer reëele prijs voor betaald moeten worden die beter in verhouding tot de kosten staat.

Reputatie 4

Helder, wel jammer  

De tijd dat je voor een habbekrats spotgoedkope abonnementen kon krijgen zal langzamerhand verdwijnen. Er zal in de toekomst een meer reëele prijs voor betaald moeten worden die beter in verhouding tot de kosten staat.

Nou. De reele prijs voor de kwaliteit de je tegenwoordig krijgt zijn iig niet de huidige prijzen... die horen dan for lager te liggen en in de dpits al helemaal.

Helder, wel jammer  

 

Nou. De reele prijs voor de kwaliteit de je tegenwoordig krijgt zijn iig niet de huidige prijzen... die horen dan for lager te liggen en in de dpits al helemaal.

Het extra geld dat je betaalt gaat niet naar betere kwaliteit maar naar hogere energiekosten en hogere salarissen.

Reputatie 4

Helder, wel jammer  

 

Nou. De reele prijs voor de kwaliteit de je tegenwoordig krijgt zijn iig niet de huidige prijzen... die horen dan for lager te liggen en in de dpits al helemaal.

Het extra geld dat je betaalt gaat niet naar betere kwaliteit maar naar hogere energiekosten en hogere salarissen.

Hogere energiekosten?

100% groene stroom was het toch, volledig op wind en zon. Dus dat kan niet.

Ow ja de absurde salarisverhoging... die was ik even vergeten.

@huibf

Koolmees beweerde afgelopen week dat de energiekosten fors waren gestegen. Ik kan niet zien wat voor contracten NS daarvoor had en heeft lopen en in hoeverre dat verhaal dus klopt.

En de personeelskosten zijn natuurlijk voor de toekomst sowieso een enorm probleem aan het worden omdat NS erg arbeidsintensief is georganiseerd. Als die personeelskosten in het huidige tempo blijven stijgen vraag ik me af hoe NS dat denkt te gaan overleven.

Badge +3

Ik kan niet zien wat voor contracten NS daarvoor had en heeft lopen

NS en ProRail hebben een contract voor groene stroom van vijf jaar dat inging op 1 januari 2022.

Ik kan niet zien wat voor contracten NS daarvoor had en heeft lopen

NS en ProRail hebben een contract voor groene stroom van vijf jaar dat inging op 1 januari 2022.

Ja, maar dan nog is de vraag wat daar qua prijzen is afgesproken. Zijn die vast voor vijf jaar of worden die maandelijks of jaarlijks aangepast aan de marktprijzen, etc. 

Reageer