beantwoord

voordeligst abbonement

  • 17 October 2022
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

Hoi, 

Ik vroeg mij af welk abbonement voor mij het meest voordelig is. Ik reis minimaal 3 dagen van Nijmegen centraal naar Arnhem en vanuit Arnhem naar halte 's Koonings jaght. Ik moet dus ook nog een stukje met de bus. Voor mij is het geen probleem om buiten de spits te reizen. 

Ik hoor graag van jullie. 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 17 October 2022, 17:28

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag Srasing1988 en welkom bij de NS Community!

Wij bieden helaas geen busabonnementen aan, dus ik kan je enkel een advies geven voor het gedeelte van jouw reis met de trein.

Gebaseerd op jouw geschetste reisgedrag is een Dal Voordeel abonnement verreweg het voordeligst. Je kunt eventueel ook een Dal Vrij abonnement overwegen, maar die zou ik enkel nemen als je naast deze reizen nog meer in de daluren reist, bijvoorbeeld in het weekend.

Ik ben ervan uitgegaan dat je drie keer in de week een retour maakt op dit traject, waardoor je wekelijks op € 28,20 uit komt op vol tarief. Uitgaande van 30 dagen is dat per maand gemiddeld € 120,85 aan reiskosten.
Met een Dal Voordeel abonnement betaal je maandelijks € 5,10 aan abonnementskosten om 40% korting te krijgen op reizen tijdens de daluren. Reis je altijd in de daluren, dan ben je maandelijks € 72,50 kwijt aan reiskosten. Een besparing van ruim € 40 per maand.
Met een Dal Vrij abonnement zijn alle reiskosten in de daluren gedekt. Het abonnement zelf kost echter € 107,90, dus je bespaart slechts € 13 op de maandkosten op vol tarief. Vandaar dat dit alleen interessant zou zijn als je nog meer reizen maakt die gedekt worden.

Voor de reizen met de bus zou je kunnen kijken of Breng nog interessante abonnementen heeft. Het is dan wel belangrijk om na het ingaan van je NS Flex abonnement met ons contact op te nemen, gezien het NS Flex gedeelte voor bus, tram en metro uitgezet moet worden als je een apart abonnement voor de bus neemt.

Reputatie 7
Badge +1

Uiteraard heeft de BRENG-namens prov Gelderland, ABOś nog steeds gebaseerd op oude zonesysteem. Dus ALS je het jezelf kan aandoen de hele reis per bus te doen, dan dalen de uitgaven aanzienlijk. Dat kost je wel heel wat meer tijd. Voordeel is dan wel weer dat je ook nog in Nmg vrij bus kan reizen. EN dat je geen spitsbeperking hebt. Maar heb je dan weer geen korting op andere treinreisjes-weekend e.d.

Badge +3

Bij halte 's Koonings Jaght in Arnhem stoppen geen bussen van Breng, alleen bussen van Keolis.

Reageer