beantwoord

voordeligste ticket amsterdam naar parijs

  • 6 October 2022
  • 7 reacties
  • 93 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 58 reacties

op 21 oct wil ik naar parijs, retour 23 oct.

kortingskaart 40/%

voor 2 personen.

hoe kan ik boeken en de goedkoopste ticket bemachtigen, tot nu toe vind kom ik niets onder de € 112 per persoon voor een enkeltje.

misschien heeft u een suggestie

dank. 

icon

Beste antwoord door iMark 6 October 2022, 12:33

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2

dit betreft een trip vanuit amsterdam naar parijs

Reputatie 7
Badge +1

De tickets zullen de komende dagen alleen maar duurder worden. Ik denk dat dit de herfstvakantie is en dan willen er meer mensen naar Parijs. Als je tegen lage prijzen wil reizen dan moet je zeker 2 maanden van tevoren boeken. 

Reputatie 7
Badge +3

Voor 23 oktober zijn er al geen tickets meer te krijgen.

In een weekend in de herfstvakantie reizen zul je echt eerder moeten plannen.

Er zijn nog wel tickets voor de Thalys beschikbaar tussen Brussel Zuid en Parijs. Je zult dan met een andere trein van Nederland naar Brussel moeten reizen.

Reputatie 7
Badge +1

Via Antwerpen - Kortijk - Lille kan het goedkoper zijn. De vraag is dan wel hoe lang de reis mag duren.

Reputatie 7
Badge +1

FLIXbus. Of misschien BlaBla. Met de dagen schuiven-niet gaan als iedereen hetzelfde idee krijgt.

Op de Tls brengt die korting je precies 0,0.

Afh van je leeftijd (niet gemeld) KAN het mogelijk misschien iets voordeliger uitpakken via de Belse route-min 7 dagen tevoren boeken via NS-INtern. tot Moeskroen, of zelfs een nog ingewikkelder combi met NMBS-voordelig leeftijdstarief, dan via connect SNCF bekijken of er nog iets voordelig geprijsd is voor Lille-TGV-Paris. En daarna maar hope+pray dat ze niet weer eens aan de staking gaan-geliefd tijdverdrijf daar.

Thalys is per definitie absurd duur als je niet maanden van tevoren boekt. En dan nog is € 44 (goedkoopste tarief) behoorlijk aan de prijs vergeleken met andere hogesnelheidslijnen. Vanaf Hamburg betaal je € 49, voor de dubbele afstand. Parijs - Marseille kon nog niet zolang geleden voor € 10.

Tijd voor concurrentie. Omdat die ontbreekt, kan Thalys vragen wat ze willen.

Voor vrijdag 21 oktober vind ik nog een eerste-klasticket tussen Lille en Parijs voor € 29,50 (!) op een fatsoenlijke tijd. Amsterdam - Lille kost ongeveer € 45. Let op het prijsverschil tussen beiden. En dan is de TGV nog een echte hogesnelheidstrein ook, de IC Brussel is een boemeltje.

Omreizend via Lille ben je wel een uur of zeven onderweg.

 

De Thalys is helemaal niet vol trouwens. De NS vindt een paar uur staan toch geen enkel probleem? Waarom mag ik dan niet voor € 19 in het halletje staan in de Thalys? Nou, dat holt het verdienmodel uit.

Reageer