ik wil mijn abonnement opzeggen per 31.12.2024 maar kan nog 1 gratis reis maken.Moet ik nu wachten tot deze reis is gemaakt of kan ik nu al opzeggen? Met andere woorden: Als ik nu opzeg moet de opzegdatum dus 31 december a.s. worden. Hoe te handelen?
U heeft een abonnement op saldo en dat is al betaald. Het heeft geen zin het nu al op te zeggen, maar het kan wel. Een abonnement op saldo vervalt per vernieuwingsdatum. Uw abonnement blijft echter zolang nog geldig, ook als u nu per 31/12 opzegt. U kunt rustig uw keuzedag opmaken.
Weet u wel zeker dat de vervaldatum 31-12 is? De meeste abonnementen op saldo hebben een eigen vervaldatum. NS abonnementen zijn niet per kalenderjaar.
Met een flexabonnement gaat de opzegging meteen in, maar dat heeft u niet. Mogelijk was dat verwarrend.
Welkom bij de NS Community!
Saldo-abonnementen konden voorheen via de Klantenservice beëindigd worden per een datum (maximaal 3 maanden) in de toekomst, maar volgens mij werkt dat niet meer en dient u het dus te beëindigen op de datum waarop u het niet meer nodig hebt. Dat kan ook via Mijn NS. Daarna bevestigen bij een automaat (station, supermarkt e.d.)
https://www.ov-chipkaart.nl/servicepuntenzoeker
Op zich kunt u het abonnement ook (maximaal 1 maand) eerder beëindigen en de bevestiging pas doen na de laatste reis, maar ik vrees dat u dan de Keuzedag kwijt bent (daarvoor krijt u een kleine 4 euro terug).
U heeft een abonnement op saldo en dat is al betaald. Het heeft geen zin het nu al op te zeggen, maar het kan wel.
Ook Dal Voordeel op saldo is tegenwoordig na de eerste maand op elk moment te beëindigen. Zie deze pagina, onder de Veelgestelde vraag ‘Wanneer kan ik mijn NS-abonnement opzeggen?‘.
Vreemd, want vlak daarboven staat Dit geldt niet voor Dal Voordeel, maar wat
Voor andere abonnementen op saldo geldt in tegenstelling tot Dal Voordeel dat zij ook al in de eerste maand op te zeggen zijn. Wat nu een kunstmatig verschil is, want die abonnementen worden al tijden niet meer verkocht en houders daarvan zitten dus nooit meer in de eerste maand.
Voor andere abonnementen op saldo geldt in tegenstelling tot Dal Voordeel dat zij ook al in de eerste maand op te zeggen zijn. Wat nu een kunstmatig verschil is, want die abonnementen worden al tijden niet meer verkocht en houders daarvan zitten dus nooit meer in de eerste maand.
Juist, maar maak er dan één item van (na de eerste maand)…
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.