Skip to main content
Antwoord

Vraag over onbetaalde factuur en automatische incasso

• February 7, 2025
  • 4 reacties
  • 162 Bekeken

Geachte klantenservice van NS,

Ik heb onlangs een e-mail ontvangen waarin staat dat ik een openstaande factuur moet betalen. Het lijkt erop dat deze factuur naar mijn oude adres is gestuurd, waardoor ik niet op de hoogte was van de betaling en de vervaldatum. Ik heb de factuur nu via mijn e-mail gevonden, maar ik zie dat deze al is verlopen.

Daarnaast vraag ik mij af waarom het bedrag niet automatisch is afgeschreven van mijn bankrekening, aangezien NS mijn bankgegevens heeft. Kunt u mij uitleggen waarom de automatische incasso niet heeft plaatsgevonden?

Ik wil dit bedrag zo snel mogelijk betalen om extra kosten of een boete te voorkomen. Kunt u mij zo spoedig mogelijk contacteren en aangeven hoe ik dit het beste kan oplossen? Indien nodig kunnen jullie het bedrag alsnog automatisch incasseren. 

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Amir Rouhani

Beste antwoord door Floor NS

Hi AmirRouhani! Welkom bij de NS Community. 

Dit is een platform waar reizigers elkaar informeren. Indien je vragen hebt over de inhoud van jouw factuur en de betaalmethode, dan raad ik je een om even contact op te nemen met de Klantenservice.

4 reacties

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 7, 2025

Hi AmirRouhani! Welkom bij de NS Community. 

Dit is een platform waar reizigers elkaar informeren. Indien je vragen hebt over de inhoud van jouw factuur en de betaalmethode, dan raad ik je een om even contact op te nemen met de Klantenservice.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • February 7, 2025

Maar in het algemeen toch even antwoord: als een betaling die via automatische incasso plaats zou moeten vinden niet is gebeurd, is vaak de incasso mislukt. Misschien heeft er bijvoorbeeld net op het verkeerde moment te weinig geld op de rekening gestaan. NS stuurt dan vanzelf betalingsinstructies toe en tot die tijd kunt u niet betalen.

• Koploper****
  • February 8, 2025

Daarnaast vraag ik mij af waarom het bedrag niet automatisch is afgeschreven van mijn bankrekening, aangezien NS mijn bankgegevens heeft. Kunt u mij uitleggen waarom de automatische incasso niet heeft plaatsgevonden?

Meestal is dat omdat de incasso mislukt vanwege onvoldoende saldo.

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • February 8, 2025

@AmirRouhani wellicht aan uw bank vragen?