vragen over dal vrij maandabonnement | NS Community
beantwoord

vragen over dal vrij maandabonnement

  • 25 April 2022
  • 8 reacties
  • 437 Bekeken

Hallo, 

Ik heb vragen over het dal vrij maandabonnement. Wat is de geldigheid? de 1e dag van reizen tm 1 dag ervoor de volgende maand? of de dag van activeren? En is het ook geldig ik de treinen van Blauwnet? (Hengelo-Zwolle). 

vrgr, Danielle.

icon

Beste antwoord door Momo 25 April 2022, 14:24

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Er is geen Dal Vrij maandabonnement. Dal Vrij is beschikbaar als een NS Flex abonnement en is voor onbepaalde tijd met tenminste de duur van 1 maand. Na die maand kun je wijzigen naar een ander Flex abonnement of Flex basis (= geen betaald abonnement). Het Flex Dal Vrij abonnement gaat in vanaf de aangegeven of gekozen ingangsdatum en is geldig in de treinen van alle treinvervoerders, dus ook Blauwnet.

Aanvullend; als je hem hebt aangevraagd met de ingangsdatum van (bijvoorbeeld) 26 april, dan geldt hij de gehele dag op 26 april en loopt hij tot en mét 25 mei de volgende maand. Op 26 mei zal er een nieuwe maand starten, mits je hem door laat lopen. Op 26 mei kan je ook pas kiezen voor een ander abonnement, als je dat wilt.

Ik heb hier een aanvullende vraag over.

Ik heb een flex dal vrij abonnement dat is ingegaan op 5 juli met het idee deze 1 maand te gebruiken ivm veelvuldig treingebruik. Ik kreeg daarop een factuur van 5 tot 12 juli (gecorrigeerd bedrag wat betreft de periode) en vanochtend ontving ik een factuur van 12 juli tot 12 Augustus met het volledige maandbedrag voor dit abonnement. Kan ik nog wel op 6 augustus mijn abonnement stop zetten en krijg ik dan het rest bedrag terug? 
 

Badge +3

Ja. Op 5 augustus zelfs al.

De facturering lijkt wat gek, omdat bij NS Flex ook na een abonnementswijziging de facturen altijd op dezelfde dag van de maand blijven komen. U krijgt dus eerst een factuur voor het restant van de lopende maand, en daarna facturen per hele abonnementsmaand. Totdat u het abonnement weer wijzigt, natuurlijk.

Dat is een snelle reactie! Dank je wel voor je antwoord. De facturering maakt het inderdaad vrij ingewikkeld, ik vind de 12e van de maand ook zo’n random datum.

Reputatie 7
Badge +4

Het is de startdatum van uw eerste Flexabonnement en dat blijft normaal zo.

Badge +3

Het is de dag van de maand waarop uw NS Flex ooit inging.

Aha! Dat verklaart het meteen. Dank

Reageer