beantwoord

Vragen over factuur

  • 9 June 2022
  • 4 reacties
  • 134 Bekeken

Ik heb wat vragen i.v.m. de combinatie van mijn twee OV kaarten.

Ik heb namelijk een studentenweekabonnement die ik nodig heb voor mijn studie. Omdat ik in het weekend nog veel naar mijn ouders reis en af en toe uitstapjes maak, heb ik ook een weekend vrij abonnement aangeschaft. Dit mocht per se niet op dezelfde OV kaart i.v.m. problemen van het NS systeem.

Nu merk ik dat ik zelf nogal tegen problemen aan loop. Zoals dat ik in het weekend de bus beter kan pakken met mijn studentenweek OV waar ik dan korting mee heb aangezien het weekend vrij abonnement niet geldt in de bus. En heel erg op moet letten met welke kaart ik wanneer kan inchecken, zeker met al die bijzondere dagen de laatste tijd. Terwijl ik altijd gratis kan reizen in de trein. Allemaal erg vervelend maar dit is niet anders.

Verder heb ik laatst blijkbaar met de verkeerde kaart in en uit gecheckt. Hierdoor heb ik ineens €17,60 betaald met de weekend vrij kaart terwijl ik met de studentenkaart €0 had moeten betalen. En ik heb een keer met de verkeerde kaart uitgecheckt in de bus, waardoor ik had ingecheckt. Na een minuut heb ik met die kaart weer kunnen uitchecken (zonder te reizen) maar blijkbaar heeft dit me wel €4 gekost.

Ik hoop dat dit opgelost kan worden, aangezien het al vervelend genoeg is dat het niet op een kaart kan. En ik voor ‘vergeten in te checken’ met de studentenkaart die €17,60 gewoon terug zou krijgen.

Ik hoop van u te horen.

Met vriendelijke groeten.

icon

Beste antwoord door MoDe 9 June 2022, 13:23

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Twee abonnementen en welkom bij de NS Community! 
Helemaal logisch dat zo'n vergissing voorkomt als je met twee OV-chipkaarten reist. Het is zeker mogelijk om je geld hiervoor terug te vragen. Voor de reis met de trein, kun je contact opnemen met onze klantenservice of het formulier invullen. En voor de kosten met de bus zou je kunnen kijken of de check-uit wel goed geregistreerd is via www.uitcheckgemist.nl. Wellicht kun je het via die weg nog corrigeren. Maar je zou ook direct contact kunnen opnemen met de desbetreffende busmaatschappij.

Reputatie 7
Badge +3

De reden dat SPR en Flex niet op dezelfde kaart kan heeft te maken dat SPR reizen op saldo is en Flex reizen op rekening is.

Je bent er zelf verantwoordelijk voor om met de juiste kaart in te checken. Het is coulance als NS besluit om geld terug te geven als je met een verkeerde kaart hebt ingecheckt. Aan dat teruggeven kan een limiet zitten.

Verwarring kun je voorkomen door kaarten te merken, een ander hoesje te nemen of (zoals ik gedaan heb) voor iedere kaart een andere pasfoto te nemen.

Ik heb een vraag over twee facturen. Namelijk factuur 410003913263 zijn de € 86,=.

Het gaat om deze details:

 
Beste heer Olthof,
 
U heeft het volgende doorlopende abonnement bij NS
 
OV-chipkaart: **** **** **** 4573
Abonnement: Dal Voordeel, 2e klas
Extra optie: Keuzedagen, 2e klas
Prijs: € 26,00 per jaar
Betaalwijze: Jaarlijks

Informatie over uw doorlopende NS-abonnement
Voor het komende jaar (van 1 augustus 2022 tot en met 31 juli 2023) gelden voor u de volgende tarieven en voorwaarden:
 
Betaalwijze: Jaarlijks via automatisch incasso
Prijs hoofdabonnement: € 61,20 per jaar
Extra optie: Keuzedagen, 2e klas
Betaalwijze: Jaarlijks
Prijs: € 26,50 per jaar

Daarnaast betaal ik nog voor een tweede factuur, € 60,=, factuurnummer 450004763975.

Waarvoor ik deze € 60,= moet betalen is mij niet duidelijk.

 

Ik wacht uw reactie wel af.

Met vriendelijke groet,

 

Jur Olthof

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Jur en welkom op de NS Community! 

Het lijkt erop dat je nog een tweede Dal Voordeel abonnement hebt. Het kan zijn dat je deze voor iemand anders in het verleden hebt aangeschaft. Ik raad je aan om dit na te laten kijken door onze klantenservice.

Reageer