Skip to main content

Gisteren ging ik van Amsterdam Centraal naar Valkenburg gereisd van vrije keuze dag.

Maar terugreis van Valkenburg naar Amsterdam Centraal moet ik € 25,70 betalen voor een rit.

Daar heb ik helemaal niet aangedacht en dacht ik dat de kerstvakantie gaan.

Ingecheckt tijd was om 16.51 uur en aankomst op Amsterdam Centraal was om 19.51 uur.

Ik ben doof en zou ik een coulance krijgen ?

Pierre

U zit wel echt fout, want u heeft in de spits ingecheckt en dan betaalt u de normale prijs. In principe is Klantenservice voorzichtig met het vergoeden van incheckfouten, maar u kunt het altijd proberen. 030 7515155 is normaal het handigste, maar gezien uw handicap is het beter andere kanalen zoals de chat te kiezen. Soms komt men u als senior wat eerder tegemoet, maar succes is niet gegarandeerd, Wij zijn geen kanaal van Klantenservice en kunnen niet bij uw gegevens. Ik ben ook niet in de positie u toezeggingen te kunnen doen.

Het hele jaar door gelden de spits- en daluren, behalve op weekenddagen en feestdagen volgens de lijst van NS. De tijd dat de laatste week van december vrij was, is echt al lang voorbij. Met uw keuzedag gelden de zelfde spits- en daltijden als voor iedereen, ook in juli, augustus en de laatste week van december.

Thom,

Net heb ik met iemand chatten en uitgelegd van de situatie . Iemand van chatten begrijpt mij heel goed en krijg ik wel geld terug.

Dank je wel , Thom.

Nog een fijne jaarwisseling 2024/2025 voor je 

Pierre

Mooi dat het gelukt is. k hoopte er al stiekem op, maar we kunnen hier geen toezegging doen. Ik wens u hetzelfde met de jaarwisseling, en let goed op bij het inchecken. Er komt altijd een melding als uw keuzedag geldig is op het display, Controleer dit. Fouten worden volgend jaar veel beperkter gecompenseerd.

Fijn dat u het geld terug hebt gekregen, maar met een incheck om 16.51 uur op een doordeweekse dag is een keuzedag niet geldig, ook niet in de kerstvakantie. Jaren geleden was er tussen kerst en oud en nieuw de hele dag korting met VDU, maar dat is al een tijd geleden afgeschaft. VDU ook.

Reageer