beantwoord

Vrije keuzedagen zijn beperkte keuzedagen

  • 15 February 2023
  • 5 reacties
  • 197 Bekeken

Ik overweeg een Daluren abonnement op saldo te nemen. De reden hiervoor is dat je dit kunt combineren met keuzedagen. Dat laatste maakt dit abonnement voor mij aantrekkelijk. Toen ik echter na een telefoongesprek met een medewerker van de NS erachter kwam dat de keuzedagen slechts beperkt inzetbaar zijn, vond ik dit wel een afknapper. Blijkbaar krijg je bij aanschaf 2 keuzedagen en daarna per twee maanden één keuzedag. Je betaalt vooraf het totaalbedrag (jaarbedrag) voor het hele product terwijl het product, de keuzedagen, versnipperd worden aangeboden. Als ik nu een abonnement zou nemen dan krijg ik 2 keuzedagen en in april 1 keuzedag. Als ik de eerste keuzedagen zijn opgesoupeerd en ik wil in april twee keer een keuzedag gebruiken,kan dit niet. Als ik bijvoorbeeld op 6-4 van Maastricht naar Groningen en de volgende dag terug wil reizen, kan dat niet met keuzedagen, terwijl ik er wel voor betaald heb. Wat eerst aantrekkelijk leek, bleek een afknapper.

icon

Beste antwoord door opsjiep 15 February 2023, 23:27

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3

Volgens mij geldt dit sinds december 2022 niet meer.

https://www.ns.nl/klantenservice/keuzedagen/geldigheid-keuzedagen.html

Reputatie 6

Was dit informatie dat je vandaag gekregen hebt opsjiep? Dat klopt namelijk niet meer compleet. Dat is wel hoe het product werkt als dit besteld is vóór december 2022Sindsdien zijn alle keuzedagen namelijk in een keer beschikbaar en te gebruiken wanneer je maar wilt. Dit is ook hier na te lezen.

Badge +3

Zoals het sinds december 2022 werkt is precies wat je wilt (alle Keuzedagen per direct beschikbaar voor het hele contractjaar).

Off-topic: deze wijziging zou zomaar een opstapje kunnen zijn naar het helemaal afschaffen van Keuzedagen. Maar als je ze nu aanschaft kan je er ieder geval nog één jaar gebruik van maken.

Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb inderdaad vandaag gebeld en mijn hopelijk en blijkbaar foute interpretatie werd bevestigd door de medewerkster van de NS. De tekst was voor mij (vandaar het telefoontje) én de medewerkster niet duidelijk. Misschien kan Daniël van de NS er voor zorgen dat de tekst wordt aangepast. ‘Heeft u het abonnement voor december besteld … . Heeft u na december besteld dan geldt de beperking van één keuzedag per twee maanden niet.’

Badge +3

Fijn om te lezen, dank voor het topic @opsjiep

Reageer