Waar is het aanzetten van de samenreiskorting op mijn NS, | NS Community
beantwoord

Waar is het aanzetten van de samenreiskorting op mijn NS,

  • 6 May 2023
  • 8 reacties
  • 400 Bekeken

De samenreiskorting staat er niet meer op mijn NS. Software foutje?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 6 May 2023, 11:21

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb jij een flex abonnement (geen basis)?

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Hillebil,

Bij abonnementen waar je sowieso al korting krijgt, is de optie weggehaald. Deze heeft geen zin. Als abonnementhouder hoef je geen Samenreiskorting te activeren, alleen de medereizigers moeten dit doen.

Voorheen moest je Samenreiskorting zelf aan zetten. En nu hoeft dit niet meer. Deze verandering is nergens terug te vinden.

Badge +3

Voorheen moest je Samenreiskorting zelf aan zetten. En nu hoeft dit niet meer. Deze verandering is nergens terug te vinden.

Dat is niet waar, alleen de medereizigers moeten Samenreiskorting regelen. Als je zelf een abonnement hebt dat in de daluren korting of vrij reizen geeft hoef je niets te doen, dus is de optie overbodig.

Heb je Flex Basis, Weekend Voordeel of Weekend Vrij zonder doordeweekse dalkorting, dan is de optie er wel (om zelf mee te reizen met iemand).

Kijk maar in de NS app, daar staat het ook vermeld.

Heb je wel Samenreiskorting nodig en gebruik je de NS app, dan staat de optie helemaal onderaan in Meer - Mijn NS voor de geselecteerde kaart.

Dat is niet de plek waar je het zou verwachten, want voorheen stond het direct onder de optie voor Klassewissel.

Hoe kun je dan samenreis korting ontvangen op een andere kaart?

Als er op die kaart een NS Flex product staat waarmee je nog Samenreiskorting kunt gebruiken, dan zal dit in de app of het Mijn NS account staan van de gebruiker van dat abonnement. Anders kun je bij een kaartautomaat nog Samenreiskorting opladen. Zie voor de volledige uitleg deze pagina.

Ik heb daluren voordeel.  Als ik iemand meeneem met samenreiskorting moet diegene dan met zijn/haar OV-chipkaart samenreiskorting activeren?

Reputatie 7
Badge +3

Hoi ed.ns34,

Ja.

Reageer