waarom ben ik duurder uit?

  • 2 November 2022
  • 4 reacties
  • 116 Bekeken

Ik ben in een weekend naar Almelo geweest vanaf Souburg Vlissingen. Ik dacht met 40 ÷ korting goedkoper uit te zijn maar het is in 72 euro!! Duurder dan volle prijs retour. Waarom is dat?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Tja, daarvoor geeft U-zoals meestal, veel te weinig info.

Die korting krijg je enkel als je in de DALuren insjekt en op die kaart, die dus persoonlijk moet zijn, moet het betreffende ´produkt´ staan dat je die korting geeft. Het gaat om precies de tijd van INsjek-die kaart kan niet raden hoe laat de trein echt ging.

Vooral net beginnende senioren denken nogal eens dat het net als in bustram automatisch gaat-nee dus.

Reden #2 is meestal dat niet correct de IN/UITsjeks zijn gedaan-dat levert dan meteen 20-of soms zelfs 50€ strafboete op. Kan meestal wel worden hersteld.

ALS je inderdaad een persoonl soort ABO hebt dan altijd-ligt nogal voor de hand-voordat je hard gaat roepen- checken wat er nou precies is geregistreerd-via mijnNS.

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity, wij kunnen niet bij klantgegevens. Je kunt in jouw reisgegevens bij MijnNS kijken waar die kosten vandaan komen. Wanneer je tussendoor langer dan 35 minuten uitcheckt voordat je de reis vervolgt, dan worden er afzonderlijke reizen gerekend. 2 losse reizen waar meer dan 35 minuten tussen zit, zijn duurder dan 1 lange reis. Het kan ook zijn dat je bij de verkeerde vervoerder hebt in-of uitgecheckt, dan wordt er alleen instaptarief gerekend. Zonder meer informatie is het voor ons gissen waarom jouw reis zo duur is uitgevallen.

Reputatie 7
Badge +1

Tja, daarvoor geeft U-zoals meestal, veel te weinig info.

Die korting krijg je enkel als je in de DALuren insjekt en op die kaart, die dus persoonlijk moet zijn, moet het betreffende ´produkt´ staan dat je die korting geeft. Het gaat om precies de tijd van INsjek-die kaart kan niet raden hoe laat de trein echt ging.

Vooral net beginnende senioren denken nogal eens dat het net als in bustram automatisch gaat-nee dus.

Reden #2 is meestal dat niet correct de IN/UITsjeks zijn gedaan-dat levert dan meteen 20-of soms zelfs 50€ strafboete op. Kan meestal wel worden hersteld.

ALS je inderdaad een persoonl soort ABO hebt dan altijd-ligt nogal voor de hand-voordat je hard gaat roepen- checken wat er nou precies is geregistreerd-via mijnNS.

Maurice heeft gereisd in het weekend zo te zien dus dat Dalurenverhaal is niet ter zake. Lijkt mij dat er dus toch wel iets aan de hand is. Misschien kan @Mauriceoord de reisgeschiedenis uit mijn NS hier neerzetten dan krijgen we misschien een idee wat er aan de hand kan zijn. 

Misschien in Almelo bij Blauwnet ingecheckt?

Reageer