waarom is het niet duidelijk dat iets een abbonement is? | NS Community
beantwoord

waarom is het niet duidelijk dat iets een abbonement is?

  • 22 April 2023
  • 8 reacties
  • 207 Bekeken

Ik dacht een eenmalige flex ding te betalen voor één keer €2,50 te betalen, nu halen jullie elke maand €2,50 van mijn rekening af terwijl mij niet duidelijk is waarom

icon

Beste antwoord door Thom 22 April 2023, 08:00

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het het het beste oplossen door het abonnement op te zeggen. Doe het desnoods via Klantenservice, 030 7515155. U heeft toch echt een abonnement genomen en opzeggen is de enige weg.

Als u het opzegt, is het meteen niet meer te gebruiken voor reizen met korting. Klantenservice zet uw abonnement om naar Flex Basis. Dat kost niks per maand.

Als u daarmee incheckt en gaat reizen, betaalt u gewoon achteraf voor uw reis. U krijgt dan ook geen korting meer.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je wel gelezen wat je bestelde? Op de eerste NS pagina die ik krijg als ik zoek op Dal voordeel staat als eerste het woord ‘abonnementen’ en op dezelfde pagina ‘elke maand opzegbaar’.

Voor opzeggen zie reactie @Thom 

Waarom kan ik geen abonnement vooraf betalen en per maand stopzetten, in Duitsland hoeft je niet op de pof te reizen dus je kan daar vooraf een abonnement kopen en maandelijks opzeggen, waarom kan dat in Nederland niet ?

Reputatie 7
Badge +3

Waarom kan ik geen abonnement vooraf betalen en per maand stopzetten, in Duitsland hoeft je niet op de pof te reizen dus je kan daar vooraf een abonnement kopen en maandelijks opzeggen, waarom kan dat in Nederland niet ?

Dat kan in Nederland ook.

Reputatie 2

U kunt alle NS flex abonnementen na 30 of 31 dagen (afhankelijk van de maand) dagelijks wijzigingen naar NS flex basis. Wijziging gaat gelijk in en het te veel betaalde bedrag krijgt u terug bij het volgende factuur.

Dit doet u in uw NS account.

 

NS flex basis is gratis, u reist dan op rekening vol tarief.

Reputatie 7
Badge +2

Waarom kan ik geen abonnement vooraf betalen en per maand stopzetten, in Duitsland hoeft je niet op de pof te reizen dus je kan daar vooraf een abonnement kopen en maandelijks opzeggen, waarom kan dat in Nederland niet ?

Dat kan in Nederland ook.

In Nederland is het zelfs makkelijker, want je kunt als er een maand verstreken is immers op elke gewenste dag van de maand per direct opzeggen. En je abonnement kan ook van elke datum tot elke datum lopen.

In Duitsland lopen abonnementen veelal nog van de eerste tot de laatste dag van de maand en moet je ze voor de 10e van de maand opzeggen anders zit je er een maand extra aan vast.

Badge +3

Klopt, en voordat NS Flex bestond moest je ook uiterlijk een weekje van tevoren even contact opnemen met NS om niet te verlengen.

Denk dat dat nog steeds zo is bij abonnementen op saldo, maar die kan je nu net zo goed per direct wijzigen naar Flex Basis voor wat geld terug.

Reputatie 7
Badge +3

In de tijd dat ik mijn Traject Vrij afsloot moest je geloof ik zelfs 2 weken van te voren opzeggen via de klantenservice. Ook een abonnement op een nieuwe kaart bestellen moest minstens 2 weken van te voren. Wel kon je een tot een aantal maanden in de toekomst opzeggen, dat is nu niet meer mogelijk, een opzegging is per direct, ook bij een abonnement op saldo. Dat is enige tijd geleden gelijk gemaakt aan NS Flex. 

Reageer