beantwoord

Waarom klopt de factuurdatum nooit


Reputatie 2

Ik heb NS-flex en een abonnement erop. Nu is het 1 maart en staat er rechts in MIJNNS dat de kosten deze maand bijna 60 euro zijn en dat de eerst volgende factuur rond 30 april verwacht kan worden! Bij facturen staan van dit jaar alleen januari en februari, geen spoor van de factuur van maart te vinden en wanneer die betaald moet zijn. En moet de factuur van april dan weer opeens aan het einde van de looptijd betaald worden? 

Waarom niet gewoon 1 factuurdatum en 1 incassodatum, hier is geen touw meer aan vast te knopen. Hebben meer mensen last van onberekenbare facturen en factuurdatums? Als ik alles plus en min over een heel jaar klopt het wel, maar de betaalmomenten zijn bij mij een puinhoop.

icon

Beste antwoord door Denice NS 1 March 2022, 19:42

Bekijk origineel

12 reacties

Als ik dit zo lees is jouw abonnement ingegaan op de 30 of 31e van de maand. Dat zou betekenen dat je elke maand rond die datum je factuur krijgt. Februari liep natuurlijk maar tot en met de 28e. Je factuur zal dan vandaag of morgen beschikbaar worden en de volgende zal rond 31 maart/1 april verschijnen. Het lijkt erop dat Mijn NS niet de juiste data weergeeft.

Reputatie 7
Badge +3

En die van maart dan?

Overigens is die teller op de startpagina van Mijn NS niet te vertrouwen, die is af en het spoor bijster (pun intended). De facturen zouden wel moeten kloppen. Bij mij in elk geval:

 

Ik was mijn antwoord net aan het bewerken maar inderdaad, Mijn NS laat het lijken alsof er eind maart geen factuur komt. Deze komt er uiteraard wel.

Badge +3

Ja hoor, ook bij mij.

Uw eerstvolgende factuur is naar verwachting 30 april beschikbaar. Mijn factuurdatum is de 27e en het tellertje zegt normaal gesproken de 25e (verzamelfactuur voor twee ov-chipkaarten met NS Flex), die staan allemaal als betaald per de 26e.

Voor een andere account: Uw eerstvolgende factuur is naar verwachting 8 maart beschikbaar.

Reputatie 7
Badge +3

Er klopt al langer geen drol van. De hele maand februari stond er bij mij dat de volgende factuur eind maart zou zijn, de maand ervoor stond er 28 februari en nu net als bij Eline 30 april. 

Reputatie 4

Ja hoor, ook bij mij.

Uw eerstvolgende factuur is naar verwachting 30 april beschikbaar. Mijn factuurdatum is de 27e en het tellertje zegt normaal gesproken de 25e (verzamelfactuur voor twee ov-chipkaarten met NS Flex), die staan allemaal als betaald per de 26e.

Voor een andere account: Uw eerstvolgende factuur is naar verwachting 8 maart beschikbaar.

wanneer word mij factuur verzameld ongeveer want krijg rond elke 13 van de maand factuur dit zal dat betekend rond 10 maar factuur bedrag bij elkaar word verzameld ?

Je krijgt de factuur op de dag dat je abonnement maandelijks wordt verlengd. Als dat op de 13 is, dan wordt het binnen een week vanaf de 13 afgeschreven. Is dit wat je wilde weten?

Reputatie 4

Je krijgt de factuur op de dag dat je abonnement maandelijks wordt verlengd. Als dat op de 13 is, dan wordt het binnen een week vanaf de 13 afgeschreven. Is dit wat je wilde weten?

nee wou weten wanneer mij factuur word opgemaakt want elke 13 van de maand krijg ik een factuur word dan rond 10 of 11 maart dan factuur opgebouwd of aangemaakt

Als je hem op de 13 krijgt, wordt hij opgemaakt op de 13e, zodat de factuur zo volledig mogelijk de maand van de 13e tot de 13 is. Het kan zijn dat er nog dingen, zoals restituties of reizen bij andere vervoerders, niet op tijd zijn verwerkt en meegaan op de volgende factuur.

Reputatie 4

Als je hem op de 13 krijgt, wordt hij opgemaakt op de 13e, zodat de factuur zo volledig mogelijk de maand van de 13e tot de 13 is. Het kan zijn dat er nog dingen, zoals restituties of reizen bij andere vervoerders, niet op tijd zijn verwerkt en meegaan op de volgende factuur.

oke helder

Waarom wordt in de app al een andere datum van maand mei  aan gegeven wordt terwijl de maand april nog niet betaald is met de incasso datum 

Dan klopt het systeem toch niet meer het lijkt mij pas logisch dat je het pas weg haalt als de betaling pas gereed is en niet eerder 

Badge +3

Waarom wordt in de app al een andere datum van maand mei  aan gegeven wordt terwijl de maand april nog niet betaald is met de incasso datum 

Dan klopt het systeem toch niet meer het lijkt mij pas logisch dat je het pas weg haalt als de betaling pas gereed is en niet eerder 

Dat tellertje klopt zelden, bij mij staat er nu 30 mei terwijl ik wel zeker weet dat ik op 9 april en 9 mei een factuur ga ontvangen.

Bedrag klopt ook niet, dit lijkt op Weekend Voordeel maar ik heb Dal Voordeel dus daar moet nog € 3,40 bij voor ‘40% korting buiten de spits’.

Zomaar vergeten… maar dat komt later dus wel (en zo niet, ook prima!)

Bij een andere account staat er 30 april, maar die factuur krijg ik gewoon de 26e. Niet op letten dus.

Reageer