Skip to main content
beantwoord

Waarom krijg ik de afgesproken korting niet?


Beste heer Majoor,   
 
Bedankt voor uw bestelling! U heeft het abonnement NS Flex Dal Voordeel. besteld. U kiest hierbij voor een nieuwe OV-chipkaart.
 
Dit is het referentienummer van uw bestelling: R01_0260818896.
 
Uw bestelling  
NS Flex: NS Flex Dal Voordeel
Bestaat uit:
40% korting in het weekend, € 2,30 per maand
40% korting buiten de spits, € 3,65 per maand
Vol tarief in de spits, € 0,00 per maand
Totaalprijs: € 5,95 per maand
Korting: 3 mnd Dal Voordeel voor €2,95, € 3,00 per maand
Totaalprijs incl. korting: € 2,95 per maand
Looptijd korting: 3 maanden
Looptijd contract: Doorlopend, maandelijks aanpasbaar
Ingangsdatum: 24 februari 2025
 
Nieuwe OV-chipkaart
Uw OV-chipkaart komt zo snel mogelijk per post naar u toe. U kunt reizen met NS Flex vanaf 24 februari 2025.

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Jan Majoor,

Dat kan verschillende oorzaken hebben, maar de meest voorkomende is dat er voorafgaand aan de reis in de daluren al een reis is gemaakt die in de spits is begonnen. Ook bij uit- en inchecken in de daluren blijft het eerdere tarief gelden. Pas als er meer dan 35 minuten tussen uit- en incheck zit, wordt het als nieuwe reis gezien en wordt het kortingstarief opnieuw berekend.

Maar om het zeker te weten zullen we iets meer over de betreffende reis moeten weten.

Of bedoel je de korting van € 3 op de abonnementsprijs? Als die niet wordt gegeven, zul je contact op moeten nemen met de klanteNService. Wij zijn reizigers die elkaar helpen en hebben uiteraard geen toegang tot jouw gegevens.

Bekijk origineel

6 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7253 reacties
  • Antwoord
  • 5 maart 2025

Hoi Jan Majoor,

Dat kan verschillende oorzaken hebben, maar de meest voorkomende is dat er voorafgaand aan de reis in de daluren al een reis is gemaakt die in de spits is begonnen. Ook bij uit- en inchecken in de daluren blijft het eerdere tarief gelden. Pas als er meer dan 35 minuten tussen uit- en incheck zit, wordt het als nieuwe reis gezien en wordt het kortingstarief opnieuw berekend.

Maar om het zeker te weten zullen we iets meer over de betreffende reis moeten weten.

Of bedoel je de korting van € 3 op de abonnementsprijs? Als die niet wordt gegeven, zul je contact op moeten nemen met de klanteNService. Wij zijn reizigers die elkaar helpen en hebben uiteraard geen toegang tot jouw gegevens.


  • Reisleider*
  • 54 reacties
  • 5 maart 2025

@mrfreeze was net sneller. Mijn bijdrage weggehaald.

Zoals gewoonlijk is zijn antwoord duidelijker, beter, vollediger en meest gewaardeerd.


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3706 reacties
  • 5 maart 2025

Ik zag deze op X net voorbijkomen. Die was dan wel weer heel gemakkelijk te beantwoorden.

 

 


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13431 reacties
  • 5 maart 2025

Als er nog niet eerder een flex abonnement was op een bestaande kaart, dan zal deze nog bij een ov-automaat op de kaart gezet moeten worden.


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3706 reacties
  • 5 maart 2025
MoDe schreef:

Als er nog niet eerder een flex abonnement was op een bestaande kaart, dan zal deze nog bij een ov-automaat op de kaart gezet moeten worden.

Dat was de reiziger dus duidelijk vergeten anders was er natuurlijk niet automatisch saldo opgeladen. Wel vreemd overigens dat dat bij NS dan dat weer via een DM geregeld moest worden.  


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29850 reacties
  • 5 maart 2025

Het antwoord van ​@mrfreeze is juist, want het gaat om een nieuwe kaart en dan hoef je niets te activeren.

Voor korting moet de eerste incheck in de daluren zijn (of meer dan 35 minuten na een uitcheck bij voorgaande rit op spitstarief).

Helaas geldt in Arriva/Blauwnet gebied een trein-incheck in de daluren niet als er een busrit in de spits aan vooraf gaat, dus dat kan ook nog spelen.


Reageer