waarom krijg ik een boete | NS Community

waarom krijg ik een boete

  • 26 January 2023
  • 1 reactie
  • 93 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

beste,

 

ik reisde vandaag met de trein van rotterdam Centraal naar houten.

 

ik heb een flex dal abonnement. echter was mijn ov kaart beschadigd. ik had een nieuwe aangevraagd.

 

en ik had tijdelijk reisrecht kaartjes.

ik heb om 6.10 ingecheckt op rtd cs. dus nog in de daluren.

 

in de trein werd ik gecontroleerd en mijn reisrecht was niet gelding het was rond 6.50 uur. 

 

ik heb de situatie aan de controleur uitgelegd. eerste aanleg zou ik een boete krijgen. nadat ik mijn verhaal had uitgelegd. zei de beste man. dat ik geen boete kreeg.

ik heb een mailtje waarin toch staat dat ik 50 euro moet gaan betalen.

 

ik vind dit niet fair. 

 

los van het feit dat ik optijd had ingecheckt op station rtd cs. en ik niet willens en wetens zwart reed. ik heb een abonnement flex dal. alleen mijn nieuwe kaart had ik nog niet gebruikt. want ik had die tijdelijke reisrecht en ik wist niet op ik de abonnement moest overzetten of het product moest ophalen of wat dan ook.

 

ik vind het zuur om dan 50 euro extra te moeten betalen 

 

en zeker als eerst wel een boete werd aangezegd en later dat werd afgezegd.

 

hoe kunnen we dit oplossen

 

mvg

 

patrick 


1 reactie

Reputatie 6
Badge +2

Hoi patvm,

Heel vervelend en vooral ook vreemd dat er alsnog € 50,00 is berekend. Heb je jouw OV-chipkaart aan de conducteur gegeven? Wanneer deze wordt gescand en er is geen check-in, wordt dit correctietarief berekend. Maar omdat je aangeeft dat je met een e-ticket hebt gereisd, had jouw OV-chipkaart niet gescand hoeven worden. Neem vooral even contact op met onze klantenservice om te kijken of deze € 50,00 gecorrigeerd kan worden.

Reageer