waarom krijg ik een factuur na het cancellen van mijn daluren abon en hoe neem ik daarover contact op | NS Community
beantwoord

waarom krijg ik een factuur na het cancellen van mijn daluren abon en hoe neem ik daarover contact op

  • 23 May 2022
  • 4 reacties
  • 135 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hi, ik ben in de war: ik wilde mijn daluren abonnement opzeggen en het lijkt erop dat ik om dat te doen een basic abonnement moet aanschaffen. Online zag het er nu naar uit dat ik idd 0 euro schuldig ben, dus geen maandelijks dal afschrijving meer. Tot mijn verbazing krijg ik nu een factuur van over de 10 euro. Waarom? En hoe los ik dit op? Ik vind manieren om de klantenservice te bereiken heel onduidelijk; ik woon in Australië dus kan niet even bellen. Ik waardeer jullie advies, alvast bedankt. Astrid

icon

Beste antwoord door Thom 23 May 2022, 06:10

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt ook gewoon chatten en dat is zonder verdere kosten. Alle mogelijkheden staan onder deze link van Klantenservice. Verder is naast de chat Twitter of Facebook een optie. Bellen is in uw situatie nergens voor nodig. Zij kunnen ook nakijken waar de factuur voor is. U kunt het overigens zelf zien als u een account maakt onder MijnNS. Is het een bedrag met een min ervoor dan is het een teruggave.

 

Hou wel rekening met vrij lange wachttijden en een groot tijdsverschil.

 

U moet inderdaad een Basicabonnement aanschaffen voor nul euro en dat blijft nul euro. Het is een administratieve mogelijkheid in uw voordeel, want u wordt niet meer belast voor uw abonnement en krijgt een eventueel restant terug. U krijgt wel maandelijks facturen van nul euro. Die kunt u negeren, want u reist niet in Nederland.

Reputatie 7
Badge +3

Ging het om een daluren flex of op saldo die je wilde opzeggen? Wijziging van op saldo moet bevestigd worden bij een kaartautomaat anders blijft deze doorlopen. Heb je in MijnNS naar de factuur gekeken.?

Reputatie 7
Badge +4

Blokkeren is de handigste optie in dit geval maar dat moet Klantenservice dan doen of een kennis in Nederland moet het eventueel activeren, maar dat is nogal een gedoe. Klantenservice moet maar even kijken waar die tien euro vandaan komt. Helemaal opheffen een daarmee wat coulant zijn is hoop ik wat ze zullen besluiten. TS moet anders iemand hebben die dat in Nederland voor hem doet en de kaart is alleen nog nuttig als TS nog een keer in Nederland komt.

Ik denk eigenlijk dat Klantenservice dit aan @AIG voor zal stellen.

 

Bedankt voor jullie reacties. Het gaat om de daluren flex. Op de factuur staan allerlei restitutiebedragen en dan uiteindelijk een bedrag van over 10 euro om te betalen. Ik zal met de klantenservice via chat/fb contact opnemen, ik wist niet dat dat kon. De kaart is hier bij mij dus ik denk niet dat iemand in NL daar iets mee kan en wil er ook eigenlijk niemand mee belasten. Nogmaals dank. 

Reageer