beantwoord

Waarom met Weekend Vrij naar Antwerpen verschil in prijzen vanaf Nederlandse stations?

  • 1 March 2024
  • 4 reacties
  • 180 Bekeken

Waarom kost een treinreis met een Weekend Vrij abonnement op zaterdag of zondag vanaf Utrecht naar Antwerpen 18 euro en vanaf Breda 10 euro?

icon

Beste antwoord door Thom 1 March 2024, 12:01

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heeft u wel 100 procent korting opgegeven op het via NSInternational te verkrijgen internationale kaartje? Dan mag er geen verschil zijn. Met dit systeem betaalt u alleen het Belgische deel van de reis en kost het Nederlandse deel u niets. Bedenk wel dat de tarieven van de ICBrussel wat fluctueren.al naar het tijdstip van boeken.

In principe reist u naar Antwerpen met een internationaal kaartje, waarbij u uw met door uw Weekendvrij mee te nemen een bewijs voor die korting heeft, maar er absoluut niet mee incheckt, want uw internationale ticket is al betaald.

Let er wel op dat uw Weekendvrij geldig moet zijn op de tijd dat u met 100 procent korting uw reis begint.

Reputatie 3

Ik kan niet het hele systeem doorzoeken, maar bij mij kost enkele reis naar Antwerpen met 100% korting Nederland precies hetzelfde vanaf Breda, Utrecht of zelfs Groningen.

Kijk dus onder uw eindbestemming of de korting (100% in Nederland) goed staat aangevinkt. 

 

Het is wel zo dat het juiste tarief pas weer wordt gegeven als u op uw trein tikt.

Tevens kan het prijs van Mid-flex-tarief verschillen per (grensoverschrijdende) trein.

Oja, Eurostar treinen zijn meestal duurder (deze stoppen niet in Breda, dus vanaf Breda wordt Eurostar niet vaak aangeduid).

Reputatie 7
Badge +1

Een enkele reis vol tarief met 100% korting in Nederland kost €12,30. Het kan ook goedkoper, b.v. €8,50 of €6,50, afhankelijk van beschikbaarheid.

Alleen het vol tarief is op alle treinen beschikbaar. Lagere prijzen zijn afhankelijk van beschikbaarheid. Ik merk verder dat de prijzen genoemd in het maandoverzicht niet correct zijn. In dat maandoverzicht zou voor iedere dag de laagste beschikbare prijs moeten staan, maar als je 100% korting in Nederland aangeeft, dan zijn de prijzen in het maandoverzicht te hoog. En voor een reis vanaf Utrecht is de prijs in het maandovezicht hoger dan vanaf Breda. Het lijkt wel alsof daar de prijs zonder kortingskaart wordt aangegeven. Maar als je doorklikt, dan zie je bij de afzonderlijke verbindingen een lagere prijs staan.

Als je toch verschillen ziet, geef dan een voorbeeld de precieze treinen, bv. met de aankomsttijden in Antwerpen. Dan kunnen we er verder naar kijken.

Sorry voor de late reactie. De notificaties dat er gereageerd was waren in mijn spamfolder binnen gekomen.

Vorige week de prijs opgezocht voor een reis naar Antwerpen (a.s. zaterdag) toen liep ik tegen de prijsverschillen aan. Ik had toen ook de 100% korting opgegeven bij de opties. Ik heb de reis al vaker gemaakt.

Gisteren de reis geboekt, nu kreeg ik wel dezelfde prijs vanaf Breda en Utrecht (12,30).

Reageer