beantwoord

wanneer gaat mijn abonnements wijziging in?

  • 19 March 2023
  • 33 reacties
  • 2850 Bekeken

Ik heb nu een Dal Voordeel abbonement, en ik ga dit wijzigen naar een Weekend vrij abbonement van € 34,95 per maand. Wanneer zou het nieuwe abbonement ingaan als ik het nu zou veranderen?

 

Want ik dacht dat het dan vanaf april in zou gaan, en dan de hele maand april. Of gaat het meteen in voor een periode van 31 dagen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 19 March 2023, 18:52

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +3

  

Klopt, en die tekst impliceert ook dat je na wijzigen naar Flex Basis in een ‘wijzigingsperiode’ van een maand terecht zou komen.

Ja, maar er is hier ook al eens aangegeven dat dat ‘officieel’ ook nog steeds zo is, ookal laten zelfs de systemen het tegenwoordig toe al eerder te ‘upgraden’.

Badge +3

Dat was dit topic, en kan bij vertraging op een dag waarop je wisselt van een vrij reizen abonnement naar Basis dus alleen maar gunstig zijn.

Nee, want je hebt ook niet betaald voor je reis, dus NS zegt gewoon: je hebt niks betaald. Niet voor abonnement en niet voor reis. Dus je kunt ook niks terugkrijgen.

I stand corrected, andersom zou het wel werken. Je hebt niet betaald voor een Weekend Vrij reis maar had ‘ (later op) die dag’ Basis, en krijgt volgens het systeem dus volledige ritprijs vergoed.🤣

Reputatie 7
Badge +3

I stand corrected, andersom zou het wel werken. Je hebt niet betaald voor een Weekend Vrij reis maar had ‘die dag’ Basis volgens het systeem dus volledige ritprijs vergoed.🤣

Ja, maar dan rekent NS wel weer abonnementskosten voor die dag. Dus die vlieger gaat ook niet helemaal op 😁

Reputatie 7
Badge +3

Oh ja, daar was ook nog een topic over… iets met GTbV claimen voor een reis op een dag waar het abonnement later van gewijzigd was (voor die hele dag, volgens het systeem)… maar daar ging het @Zjuuls99 niet om.

Maar het laat wel duidelijk zien dat de reis voorafgaand aan de wijziging nog valt onder het eerdere abonnement en dat de wijziging niet met terugwerkende kracht is. Die persoon reisde eerder die dag nog wel volgens het abonnement. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Er was toch niet zo lang geleden ook nog een topic dat het bij iemand wel met terugwerkende kracht was. Verklaring van een moderator was toen dat er mogelijk te weinig tijd tussen uitchecken en wijzigen zat waardoor de reis wel volgens het nieuwe abonnement (Basis) werd berekend. 

Badge +3

Ik denk dat we het er over eens zijn dat als @Zjuuls99 na reizen met Altijd Voordeel op 21 december (dat zal wel woon-werk en ergens in de middag/spits geweest zijn, waarom heb je anders dat abonnement?) en een wissel naar Basis later op de avond:

  • De toepasbare 20/40% korting krijgt op alle reizen voorafgaand aan de wissel
  • Vanaf 21 december geen abonnementskosten hoeft te betalen
  • Een creditfactuur krijgt voor de abonnementskosten, waarbij 21 december inbegrepen is
  • Dus één dag Altijd Voordeel (€ 0,89) cadeau krijgt
  • Op elk moment weer kan wisselen van Basis naar een ander abonnement
Reputatie 7
Badge +3
  • Eén dag Altijd Voordeel (€ 0,89) cadeau krijgt

Daar kun je toch de Kerst afwas mee doen (water even niet meegerekend).

 

Badge +3

Dat is nog eens een lifesaver zeg… 🤣

Oh, en GTbV voor die dag (21 december) gewoon krijgt op basis van voltarief maar dat geldt voor alle kortingsabonnementen.

Reageer