beantwoord

Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?


Beste NS,

 

Na maanden lang te hebben gewacht heb ik nog altijd geen terugbetaling ontvangen, van het vooruitbetaalde bedrag, voor een abonnement dat ik nooit heb kunnen gebruiken. Ik heb drie maal contact met jullie gehad maar tevergeefs.

 

Graag ontvang ik van u een bericht wanneer ik mijn geld terug kan verwachten, de zes weken wachttijd zijn immers al lang verstreken. Dit maakt op mij een erg onprofessionele en rommelige indruk en ik zal dan ook niet snel weer gebruik maken van uw diensten. Laat mij alstublieft iets weten, ik hoor het graag van u.

 

In afwachting van uw reactie,

 

 

Cyriel Lipperts

icon

Beste antwoord door Maxime NS 17 March 2022, 21:23

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Terugbetaling vindt alleen plaats als u daar recht op heeft. Het feit dat u een vooruitbetaald abonnement niet heeft gebruikt, geeft dat recht niet. U krijgt geen geld terug als u een abonnement niet heeft benut. Het is aan u of u van de diensten, nu of in de toekomst, gebruik maakt

Heeft u een toezegging van een bedrag gekregen en is dat nog niet uitbetaald? In dat geval raad ik u aan contact op te nemen met Klantenservice. Zo niet: U kunt het wel met iets oneens zijn en driemaal contact opgenomen hebben, maar dat geeft u geen enkel recht, ook al is het mogelijk in strijd met uw rechtsgevoel. De wet komt daar niet automatisch mee overeen.

Mogelijk veronderstelt u dat dit een postadres van Klantenservice is, maar dat is niet het geval. Het is hier een reizigersforum en wij hebben geen toegang tot de administratie.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is de reden dat je het abonnement niet hebt kunnen gebruiken en heeft NS toegezegd het vooruitbetaalde bedrag terug te zullen betalen?

Reputatie 7

Terugbetaling vindt alleen plaats als u daar recht op heeft. Het feit dat u een vooruitbetaald abonnement niet heeft gebruikt, geeft dat recht niet. U krijgt geen geld terug als u een abonnement niet heeft benut. Het is aan u of u van de diensten, nu of in de toekomst, gebruik maakt

Heeft u een toezegging van een bedrag gekregen en is dat nog niet uitbetaald? In dat geval raad ik u aan contact op te nemen met Klantenservice. Zoniet: U kunt het wel met iets oneens zijn en driemaal contact opgenomen hebben, maar dat geeft u geen enkel recht, ook al is het mogelijk in strijd met uw rechtsgevoel. De wet komt daar niet automatisch mee overeen.

Mogelijk veronderstelt u dat dit een postadres van Klantenservice is, maar dat is niet het geval. Het is hier een reizigersforum en wij hebben geen toegang tot de administratie.

 

Als je de wet erbij haalt, mag verondersteld worden dat je de wet kent. Dat is duidelijk niet het geval.

Reputatie 7

Wat is de reden dat je het abonnement niet hebt kunnen gebruiken en heeft NS toegezegd het vooruitbetaalde bedrag terug te zullen betalen?

 

Wat gaat je dat in hemelsnaam aan @MoDe en wat moet je ermee ?

Reputatie 7

@CyrielLipperts 

Mocht uw probleem hier niet worden opgepakt door een moderator, zou ik u willen adviseren een klacht te deponeren bij de OV ombudsman. Dit kan bijzonder eenvoudig . Het voor de vierde maal contact opnemen met de klantenservice lijkt mij weinig zinvol.

Er is voor mij niks om op te pakken, BrunoEst, de antwoorden van Thom en MoDe zijn prima en juist. Thom heeft er volkomen gelijk in dat het niet gebruiken van een abonnement geen recht geeft op een terugbetaling van abonnementskosten. Dat is een ander verhaal als het abonnement niet gebruik gemaakt kon worden door een probleem met bijvoorbeeld een OV-chipkaartzending of levering van het abonnement, maar daar dient dus precies de vraag van MoDe voor want of dat het geval is weten we niet.

Indien er sprake is van een toezegging en het geld ondanks dat niet ontvangen is, dan is inderdaad contact met de Klantenservice aan te raden. Maar als er al driemaal contact is geweest met de Klantenservice zonder het resultaat wat CyrielLipperts wenst, betwijfel ik of er sprake is van een toezegging en dan zal inderdaad een vierde keer weinig zin hebben.

Ik moet zeggen dat ik je reacties in dit topic bijzonder vind. Thom licht heel neutraal beide mogelijke kanten van de situatie toe en wat er dan mogelijk is, MoDe vraagt puur door om meer informatie zodat we een beter antwoord kunnen geven. Hier is niets onjuists aan.

Reputatie 7

@Stijn NS

Zelfs al zou een abonnement gebruikt zijn, kan een recht op terugbetaling bestaan. De reden doet er hierbij helemaal niet toe.

Als een klant meent hier bij de DE klantenservice te zijn beland terwijl dit niet het geval is, lijkt het mij niet meer dan gepast hem daarop eerst te wijzen alvorens hem met opmerkingen en vragen te bestoken waar hij mogelijk niet op zit te wachten en meer dan eens tenenkrommend zijn.

Verder vraag ik mij af waarom een moderator als webhelper niet zou kunnen nagaan wat er met de terugbetaling aan de hand is. Dit zeker als aangegeven wordt dat er hierover al driemaal tevergeefs contact is geweest met DE klantenservice.

Badge +3

Als iemand aangeeft dat de 6 weken voor een teruggave verstreken zijn dan zal er toch wel sprake zijn van een toezegging, in plaats van dat er drie keer contact is geweest om geld terug te vragen?

Reputatie 7
Badge

Lijkt mij ook. Maar we kennen het hele verhaal niet. Mocht @CyrielLipperts er niet uitkomen met de klantenservice dan zou de gang naar de OV Ombudsman inderdaad de volgende stap kunnen zijn.

@CyrielLipperts wil je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres, samen met een korte uitleg over de situatie? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan doen.

Ik heb geen bericht meer gekregen van Cyriel en hoop dat het goed is afgerond. Anders is dat bericht alsnog van harte welkom. 

Reageer