Skip to main content
Antwoord

Wat kost een klassewissel 2-1 bij een NS flex dal vrij abonnement?

• January 23, 2025
  • 5 reacties
  • 235 Bekeken

• Op het juiste spoor

Ik heb sinds eind december 24 een NS flex dal vrij abonnement. Op 18 januari heb ik een reis gemaakt van Amsterdam CS naar Schiedam centrum en terug. Omdat het druk was heb ik een klassewissel 2-1 gedaan. Op jullie website bij NS Prijzen consumenten 2025 had ik gezien dat een supplement bij een flexabonnment Toeslag 2-1 daluren € 10 per dag kost. Er is bij mij echter 2x € 7,60 afgeschreven voor de toeslag. Hoe kan dat? 
Ik heb al gebeld naar jullie klantenservice maar zij konden mij geen antwoord geven. 

Beste antwoord door Sascha NS

Goedemiddag WoLe. Welkom bij de NS Community.

Het supplement wat je benoemt is in combinatie met een abonnement op saldo. Bij NS Flex betaal je het verschil tussen de ritprijs in de 1e en 2e klasse.

5 reacties

Sascha NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 23, 2025

Goedemiddag WoLe. Welkom bij de NS Community.

Het supplement wat je benoemt is in combinatie met een abonnement op saldo. Bij NS Flex betaal je het verschil tussen de ritprijs in de 1e en 2e klasse.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • January 23, 2025

Bij een Flex klassewissel betaal je voor 1e klas 70% meer dan 2e klas, met 40% dalurenkorting dus effectief 42% meer.

Dat komt er bij dus op neer dat je voor een reis die 2e klas voltarief € 10,00 kost, je in de daluren € 4,20 bijbetaalt voor 1e klas. Het 2e klas deel is afgedekt door je abonnement.

Bij Weekend Vrij is het simpel, dan wijzig je het abonnement naar 1e klas voor € 10,00 voor een hele maand, maar bij Dal Vrij kost dat € 40,00

• Op het juiste spoor
  • January 30, 2025

Hoe kom ik erachter hoeveel een reis mij gaat kosten? Mijn abonnement is 119,95 en u wilt 366 euro voor mijn factuurnummer

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • January 31, 2025

U heeft een Dalvrijabonnement, maar hoe komt u bij die 366 euro?

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • January 31, 2025

Op een factuur kunnen naast abonnementskosten reiskosten zijn berekend. U vindt de factuur en volledige specificatie in MijnNS.