Ik heb een OV-chipkaart. Op de website van de NS heb ik een Weekend Vrij abonnement gekocht. Nadat ik het abonnement via de terminal in de Albert Heijn-winkel had gedownload, werd mijn saldo 0,00, hoewel het 16 euro was voor het downloaden. Waar is mijn geld gebleven en hoe krijg ik het terug?
Welkom bij de NS Community!
Bij een overstap naar NS Flex wordt het saldo inderdaad van je kaart verwijderd (en automatisch saldo laden wordt gestopt),
Dat saldo zie je terug in je Reishistorie in Mijn NS (website) en krijg je een maand na de ingangsdatum van Flex terug via je factuur.
Het staat in je Reishistorie als € Klanten service met een negatief bedrag. Het bedrag is het saldo op het moment van de handeling bij de AH automaat.
Mocht je het willen controleren (afgezien van wat de automaat bij de AH al ‘vertelde’, zie https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm (met een Mijn OV-chip account en je kaart even koppelen).
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.