Weekend Vrij

  • 11 November 2022
  • 1 reactie
  • 90 Bekeken

Ik heb een OV-chipkaart. Op de website van de NS heb ik een Weekend Vrij abonnement gekocht. Nadat ik het abonnement via de terminal in de Albert Heijn-winkel had gedownload, werd mijn saldo 0,00, hoewel het 16 euro was voor het downloaden. Waar is mijn geld gebleven en hoe krijg ik het terug?

1 reactie

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij een overstap naar NS Flex wordt het saldo inderdaad van je kaart verwijderd (en automatisch saldo laden wordt gestopt),

Dat saldo zie je terug in je Reishistorie in Mijn NS (website) en krijg je een maand na de ingangsdatum van Flex terug via je factuur.

Het staat in je Reishistorie als € Klanten service met een negatief bedrag. Het bedrag is het saldo op het moment van de handeling bij de AH automaat.

Mocht je het willen controleren (afgezien van wat de automaat bij de AH al ‘vertelde’, zie https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm (met een Mijn OV-chip account en je kaart even koppelen).

Reageer