Beste NS, ik heb net mijn nieuw factuur voor mijn weekend vrij abo binnen. Ik denk het klopt niet. Ik ben wel afgelopen vrijdag iets eerder voor half 7 avond ingecheckt op station Doetinchem maar de trein vertrekt na half 7. Kan zijn dat daarom krijg ik nu duurdere rekening van jullie? Andere oorzak kan zijn dat het extra bedraag is ongev.hetzelfde met het bedrag wat ik heb als 2 losse kaarten gekocht voor mijn terugreis van Wenen, voor 2 overstappen in Nederland deze maandag. Heb ik mijn ov pasje niet gebruikt alleen op afgelopen vrijdag. Ik hoor graag van jullie! Mvg.Gábor Sillinger
- Hoe laat precies heb je op vrijdag ingecheckt? Voor Weekend Vrij kan dat vanaf 18:25.
- Welk bedrag is er precies in rekening gebracht?
- Voor internationale reizen boek je inderdaad het beste voor de hele reis in 1 keer.
De tijd van inchecken bepaalt uw prijs, niet de tijd van reizen. Als u vrijdag voor 18.25 bent ingecheckt, deed u dat nog in de spits en betaalt u het spitstarief, ook als u pas na half zeven gaat reizen. Waarschijnlijk is dit het geval.
Als u naar Wenen gaat, en gebruik wilt maken van Weekendvrij dat moet u een kaartje kopen met 100 procent korting in Nederland, gesteld dat uw reis begint na half zeven ‘s avonds. Vervolgens checkt u niet in met Weekendvrij maar opent u het poortje met de internationale ticket. Als u wel had ingecheckt op weg naar Wenen, had u in Utrecht of Arnhem moeten uitchecken, en dat is natuurlijk zeer onhandig.
Doet u dat niet, en checkt u in voor 18.25. dan kost dat geld. U heeft dan ingecheckt in de spits, betaalt dus spitstarief en omdat u niet uitchecht, wordt toch er een bedrag berekend.
Vriendelijk bedankt voor jullie antwoord, ben ik nu wel.slimmer en opgehelderd. Ingecheckt in Doetinchem om 18:24. Ik wist niet over deze 5 minuten limiet, volgende keer let ik beter op. Weet ik.wel dat mijn pasje is geldig vanaf half 7 elke s'vrijdag t/m.maandag rind 4 uur ochtend. Maar dan nog snap ik niet dat van Arnhem tot s'Hertogenbosch is ook als extra reis geboekt en factuur gestuurd op mijn ov kaart. Daarna wel uitgecheckt en verder gereisd met mijn ns international treinkaart. Met die hoef niet inchecken, was niet nodig. Ze scannen gwn op trein en klaar. Toch bedankt en fijne avond!
Groeten van Gábor
Als je in Arnhem uitcheckt bij Arriva en weer binnen 35 minuten incheckt bij NS telt dat samen als een reis met een overstap en betaal je ook voor het tweede deel.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.