Skip to main content

Ik krijg deze error, ik heb verder week reizen vrij. Enig idee wat dit betekent?

Bij Flex weekend vrij zijn OV-fiets en stallen op rekening ingegrepen.


Als je met ‘week reizen vrij’ bedoelt dat je Studentenreisproduct hebt, dan kun je daar geen Flex Weekend Vrij op dezelfde kaart bij bestellen. 

Je kunt wel Flex Weekend Vrij op een nieuwe kaart bestellen.

 


Het is mij niet duidelijk wat TS wilde bestellen, weekend vrij of OV-fiets/stallen op rekening. Dit laatste is aangevinkt en daar staat de erro onder.


Het is mij niet duidelijk wat TS wilde bestellen, weekend vrij of OV-fiets/stallen op rekening. Dit laatste is aangevinkt en daar staat de erro onder.

Dat betekent dat OV-fiets/Stallen op Rekening al op die OV-chipkaart staat. Isabel0 wil dus WeekendVrij bestellen.


Op de kaart staat al OV-fiets en stallen op rekening, dat is aangegeven bij de geselecteerde OV-chipkaart. Bij de kaarten in je account staat daar wat er op dat moment op je kaart staat. Bij mij is dat op 1 kaart Flex Basis en op een andere kaart niets.

De bestelling die TS wil doen is voor Flex, dat is te zien aan de tekst “Binnen 1 uur kun je reizen met NS Flex. Als er nog saldo op je kaart staat, verrekenen we dit op je eerste NS Flex-factuur.” 

Maar als TS SRP heeft kan daar geen Flex bij besteld worden. Dat is in principe goed geregeld van NS en voorkomt problemen dat het SRP niet goed werkt als er ook Flex op de kaart staat. Wat er nog wel aan mankeert is een duidelijke error melding die laat zien dat je Flex niet kan combineren met SRP. “ERROR: MW” is natuurlijk veel te vaag. Misschien dat NS daaraan wel kan zien wat er mis is, maar als klant is dat natuurlijk volstrekt nietszeggend.


@Momo was het de bedoeling om de voorletters en achternaam te laten staan?

En ja, ERROR MW is inderdaad nietszeggend en de klantenservice weet er zelf vaak ook geen raad mee. 


@Momo was het de bedoeling om de voorletters en achternaam te laten staan?

Eh nee, dit keer vergeten, normaal haal ik wel mijn achternaam weg. 

Misschien kan de modarator van dienst mijn screenprintje even weghalen, ik kan het nu niet meer omdat het meer dan een uur geleden en superusers nog steeds niet ook na die tijd berichten kunnen aanpassen. 

 


Ik heb hem verwijderd.


Dank Erryt.


Nog wel even een vraagje @Erryt NS. Die ERROR MW, is dat een error code die jullie kunnen herleiden tot een specifiek issue dat je geen Flex kan aanschaffen als er al SRP op de kaart staat of is dit een algemene error die voor meer dingen kan staan en het dus van de sitauatie afhangt wat het probleem is?


Het systeem schijnt te kunnen checken (via OV-chipkaart) of er conflicterende niet-NS producten op een kaart staan, maar (privacy) niet welke dat zijn.

Gezien het aantal meldingen waar Flex je SRP ‘sloopt’ betwijfel of dat (nog) gebeurt, maar het kan natuurlijk ook zijn dat er al Flex op een kaart stond en het SRP er later bij gezet is.

Uit een ander topic (b)lijkt dat die melding komt door ontbrekende gegevens in je account, en dat klinkt dan wel weer bekend natuurlijk 😥

 


Ik zal het eens navragen. Ik durf er niet zo antwoord op te geven.


Uit een ander topic lijkt het dat die melding komt door ontbrekende gegevens in je account, en dat klinkt dan wel weer bekend natuurlijk 😥

Maar met ontbrekende gegegevens in je account kun je geen OV-fietsabonnement of Stallen op rekening afsluiten en dat is blijkbaar wel gelukt want die staan beiden al op de kaart. 

 


Het systeem schijnt te kunnen checken (via OV-chipkaart) of er conflicterende niet-NS producten op een kaart staan, 

Ik heb een vergelijkbaar probleem (Error MW) gehad bij NS Flex i.c.m. DalVoordeel Oost.

Eigenlijk zou dit geen probleem moeten zijn, want bij inchecken in trein of bus Oost pakt de kaart sowieso het DalVoordeel Oost-product (of dit nou korting geeft op dat moment of niet) en bij NS is dit product sowieso NOOIT geldig.

Het feit dat ze in theorie kunnen conflicteren lijkt prioriteit te krijgen boven het feit of ze, in dit geval geen, nadeel op kunnen leveren.


Ik heb helaas nog geen antwoord gekregen. Ik zal volgende week nog even tegen wat deuren aantrappen in de hoop een antwoord te vinden.


Uit een ander topic lijkt het dat die melding komt door ontbrekende gegevens in je account, en dat klinkt dan wel weer bekend natuurlijk 😥

Maar met ontbrekende gegegevens in je account kun je geen OV-fietsabonnement of Stallen op rekening afsluiten en dat is blijkbaar wel gelukt want die staan beiden al op de kaart.

Misschien dat er bij het bestellen van ‘fiets’ producten niet naar de geboortedatum gekeken wordt. Bij Flex is die natuurlijk wel van belang.


Na de OP hebben we niets meer van TS gehoord. Als het abonnement op een andere (nieuwe) kaart wel is gelukt, ligt het niet aan ontbrekende gegevens in het account. Dan zou die ERROR MW misschien veroorzaakt worden doordat er een ander product op de kaart staat wat niet samen kan met bestelde abonnement (bv een SRP). 


Na de OP hebben we niets meer van TS gehoord. Als het abonnement op een andere (nieuwe) kaart wel is gelukt, ligt het niet aan ontbrekende gegevens in het account. Dan zou die ERROR MW misschien veroorzaakt worden doordat er een ander product op de kaart staat wat niet samen kan met bestelde abonnement (bv een SRP). 

Las zojuist op X/Twitter een bericht van iemand die tegen hetzelfde aan liep, technische storing bij bestellen op huidige kaart (al enkele dagen) maar op een nieuwe kaart geen probleem.


Ik heb mijn best gedaan, maar ik kan niemand vinden die met een verklaring kan komen. Het schijnt een algemene foutmelding te zijn die niet door iets specifieks wordt getoond.


Reageer