beantwoord

Weekend vrij met nieuwe ov chipkaart

  • 23 September 2023
  • 14 reacties
  • 193 Bekeken

Hallo, ik ontvang net mijn nieuwe ov chipkaart, die ik krijg omdat ik vanaf volgende week een weekend vrij abonnement heb. De NS klantenservice zegt dat ik het abonnement nog moet ophalen bij de automaat. Op de brief staat uw ov chipkaart met daarop uw NS flex product.

Weet iemand of het abonnement er nu wel of niet al op staat? 

icon

Beste antwoord door Robert B 23 September 2023, 18:42

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U moet het abonnement activeren op het automaat. Dan pas staat het er op. Maar: u kunt er niet eerder mee reizen dan wanneer het abonnement in gaat. Die datum staat in uw mail.

Bij een nieuwe aanvraag op een nieuwe kaart is het doorgaans al geactiveerd, doe het voor de zekerheid dan toch maar.

 

Ja dat begrijp ik, ik kan pas reizen vanaf de ingangsdatum. Kan het activeren bij de automaat ook pas vanaf die datum, of ook al eerder?

Reputatie 7
Badge +4

Dat activeren kan wel meteen. Maar desnoods ook direct voor u er mee gaat reizen. 

Bedankt Thom!

Reputatie 7
Badge +4

Graag gedaan!

Reputatie 7
Badge +3

Als je het abonnement op een nieuwe OV-chipkaart hebt besteld, dan hoef je het niet meer op te halen bij een automaat. Je kunt er ook al direct mee reizen, maar je krijgt natuurlijk pas korting vanaf de ingangsdatum van het abonnement.
Als het op een bestaande kaart is besteld, kun je het pas activeren vanaf de ingangsdatum.

Mr Freeze, ja ik dacht dat ook uit de brief te halen. Daar staat niks in over activeren of kaartautomaat. Maar de NS klantenservice zegt dus van wel, maar hoe zou je dat moeten weten als daarover niks in de brief staat.

Reputatie 7
Badge +3

Activeren moet alleen als je een OV-chipkaart hebt, waarmee je op saldo reist, en dan voor de eerste keer een Flex-abonnement bestelt op die kaart. Die moet opgehaald worden. Misschien dat de klanteNService dacht dat dat de situatie is. Maar bij een abonnement op een nieuwe kaart hoeft dat niet. Kan niet eens.

Badge +3

Als je Weekend Vrij op een nieuwe kaart besteld hebt (ingangsdatum over een week) hoef je niets te activeren.

Bij in/uitchecken zal een poortje of paaltje Reizen op Rekening weergeven, dat is NS Flex ongeacht welk abonnement er actief is. Welk abonnement je hebt kan je zien in Mijn NS (website), niet in de NS app.

Robert bedankt, in mijn NS is op de website geen product te zien en staat reizen op saldo. Ik neem aan dat dit is omdat de ingangsdatum volgende week pas is?

Badge +3

Robert bedankt, in mijn NS is op de website geen product te zien en staat reizen op saldo. Ik neem aan dat dit is omdat de ingangsdatum volgende week pas is?

Dat klopt als je nu een kaart met Reizen op Saldo hebt. Zodra je de nieuwe kaart ontvangt kan je die toevoegen aan je account. Per de ingangsdatum zal er dan je Flex abonnement staan.

Dit betreft de nieuwe kaart. Die heb ik vandaag ontvangen en toegevoegd. Er staat nu reizen op saldo en geen abonnement staan, maar dinsdag is pas de ingangsdatum.

Badge +3

Dit betreft de nieuwe kaart. Die heb ik vandaag ontvangen en toegevoegd. Er staat nu reizen op saldo en geen abonnement staan, maar dinsdag is pas de ingangsdatum.

Zie mijn vorige reactie (ik had die nog aangevuld). Per dinsdag zal er Flex Weekend Vrij staan.

Bedankt!

Reageer