Weekend Vrij ook geldig bij andere vervoerders? | NS Community
beantwoord

Weekend Vrij ook geldig bij andere vervoerders?

  • 12 July 2017
  • 8 reacties
  • 14717 Bekeken

Als ik besluit een Weekend Vrij abonnement te kopen, geld de 40% en het gratis reizen dan voor zowel NS als Arriva treinen?
icon

Beste antwoord door Thom 12 July 2017, 18:41

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ja, het weekendvrij-abonnement is ook geldig bij Arriva-treinen. Ook voor de andere treinen in Nederland trouwens, afgezien van Thalys. Zeker bij de afstanden die u blijkt te reizen, kan Weekendvrij heel snel uit. Althans als u het regelmatig doet. Een retour is al meer dan 51 euro van Arnhem naar Appingedam. Bij een keer per maand in het weekend is er fors winst.

Er is in de zomer, dus nu, ook een Weekendvrij-abonnement voor een maand en daar zit u dus niet een jaar aan vast. Weekendvrij is een abonnement met een uitstekende prijs/pret-verhouding.

https://www.ns.nl/producten/overige-abonnementen/p/weekend-vrij

Hiet staat het ook: Geldig bij alle treinvervoerders.

Weekendvrij voor een maand:

http://www.ns.nl/abonnementen/actie-weekend-vrij.html
Bedankt voor je reactie!
Trouwens, zit ik er bij Weekend Vrij er persé voor een jaar aan vast? Kan en niet voor 3 a 4 maanden bijvoorbeeld?
Badge +3
Op dit moment (tijdelijk) kan het ook voor één maand.

http://www.ns.nl/abonnementen/weekend-vrij.html

Moet je daarna wel zelf opnieuw bestellen (het loopt vanzelf af) en ik weet niet hoe lang de actie duurt om dat de komende 3-4 maanden elke keer te kunnen blijven doen.
Reputatie 7
Badge +4
Het kan wel voor enkele maanden. U kunt tot 31 augustus bestellen maar het mag tot maximaal drie maanden vooruit.
Als u nu een maandabonnement neemt, moet u de volgende een maand later bestellen of vanaf het moment dat u het weer nodig heeft. Wilt u na 31 augustus er nog gebruik van maken, dan zult u alle Weekendvrij-abonnementen die u na die datum nog wilt gebruiken, in één keer moeten bestellen. In principe kunt u dan tegen 30 november nog één abonnement in laten gaan.
Nogmaals: Gesteld dat u bestelt op of net voor 31 augustus. Bent u te laat, dan is het helaas, pindakaas.

Bedenk wel dat losse maandabonnementen wel duurder zijn dan het bedrag dat u per maand aan Weekendvrij kwijt bent bij een jaarabonnement.

Deze truc ligt niet voor de hand, maar het mag wel.
Badge +3
Tja, wat Thom zegt is wel heel erg creatief maar het kán dus wel op die manier, en zeker de moeite waard als je nu al weet tot wanneer je het abonnement nodig hebt! :D

Ben dan alleen wel benieuwd hoe het zit met het ophalen als bestelling, bij abonnementen die elkaar nét niet overlappen, maar vrijwel op elkaar aansluiten dus.
Reputatie 7
Badge +4
Er mag maar één abonnement van dit type op staan. De dag nadat het vervallen is, kun je er echter meteen weer een nieuwe opzetten. Van te voren, als een weekendvrijmaand nog geldig is, kan een aansluitend abonnement er niet op geplaatst worden.

Sharon doet er goed aan vooral goed op te letten bij het ophalen van de abonnementen na 31 augustus. Er kunnen er dan meerdere klaar staan en ze moet de goede kiezen.

Het is dus wel meer gedoe maar het kan zeker lonend zijn.
Nogmaals bedankt voor jullie reactie! Hierdoor heb ik mijn keuze kunnen maken! 🙂

Reageer