beantwoord

weekend vrij + studentenov

  • 24 August 2023
  • 4 reacties
  • 135 Bekeken

Hey hoi,

aangezien ik nog student ben mag ik doordeweeks gebruik maken van mijn studenten ov. Nu is het zo dat ik in het weekend ook veel met de trein moet reizen waardoor ik ook graag zo een weekend abonnement erbij wil waar je 35 euro per maand voor betaald. Nu ben ik erachter gekomen dat je deze niet beide op 1 ov kaart kan hebben maar het lukt mij ook niet om hem op een blauwe ov kaart te zetten. Kan dit wel en moet ik gewoon beter zoeken of moet dit per se op een persoonlijke? En als dit op een persoonlijke moet kan ik dan meerdere persoonlijke ov kaarten aanvragen?

groetjes,

Kim

icon

Beste antwoord door Momo 24 August 2023, 16:35

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een abonnement kan alleen op een persoonlijke kaart. Bij het aanvragen van het Weekend Vrij abonnement kunt je die kaart er direct gratis bij bestellen. 

Badge +3

Het wordt afgeraden, maar in de praktijk werkt Flex Weekend Vrij en een SRP op één kaart prima*, dus als je er dit weekend nog mee op pad wilt, ga je gang.

* Uitzondering zijn doordeweekse dagen waarop een SRP geen vrij reizen maar 40% korting geeft, zoals Bevrijdingsdag en de zomerperiode van 16 juli t/m 15 augustus. Ook zal je in het weekend geen korting krijgen op bus, tram en metro.

Reputatie 7
Badge +4

Nou, met alle respect voor de bijdrage van @Robert B vind ik dit nou juist argumenten om het niet bij elkaar op één kaart te zetten. Waarom zou dat moeten? De kaart is gratis en u voorkomt dat het op een gegeven moment toch fout gaat. Dat kost dan geld en/of moeite en dat kunt u beter voorkomen. Voorkomen is nog altijd beter dan genezen met uw portemonnee. 
het kan alleen op een persoonlijke chipkaart en u mag meerdere persoonlijke chipkaarten hebben. Als u die nog heeft, kunt u Weekendvrij er binnen een minuut opzetten en waarschijnlijk binnen een uur mee reizen. In de praktijk kan het iets wisselen maar doorgaans al na tien minuten. 

Badge +3

Nou, met alle respect voor de bijdrage van @Robert B vind ik dit nou juist argumenten om het niet bij elkaar op één kaart te zetten. Waarom zou dat moeten? De kaart is gratis en u voorkomt dat het op een gegeven moment toch fout gaat. Dat kost dan geld en/of moeite en dat kunt u beter voorkomen. Voorkomen is nog altijd beter dan genezen met uw portemonnee.

Klopt, het is niet ideaal maar als je er dit weekend nog mee op pad wilt ontkom je er eigenlijk niet aan. Vandaar… 

Reageer