beantwoord

weekend vrij voor 2023 upgraden naar standaard 1e klas

  • 25 December 2022
  • 10 reacties
  • 614 Bekeken

ik heb een weekend vrij 2e klas. Omdat het de laatste maanden ZO druk is in de trein, wil ik voor 2023 upgraden naar 1e klas. Ik kom er niet uit hoe dit te doen, weet iemand dit??

icon

Beste antwoord door Robert B 25 December 2022, 20:14

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge

http://ns.nl/klantenservice/wijzigen/klasse-wisselen.html#

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt jouw flex in MijnNS wijzigen naar weekend vrij + 1e klas. Dit gaat per direct in.

dank je voor t meedenken! deze link werkt volgens mij echter per reis/periode, ik betaald dan per reis in 1e klas een toeslag. ik wil graag mn abo aanpassen naar 1e klas. Dat kost maar 10 euro per maand meer, is veel aantrekkelijker. ik zoek nog even verder……..

Je kunt jouw flex in MijnNS wijzigen naar weekend vrij + 1e klas. Dit gaat per direct in.

als ik dit 1 jan 2023 doe, verandert dan mn aboprijs? ik dacht dat ik hiermee voortaan per 1e klas reis een toeslag betaal. En ik wil een aanpassing van mn abonnement, een vaste maandprijs voor 1e klas reizen…

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt jouw flex in MijnNS wijzigen naar weekend vrij + 1e klas. Dit gaat per direct in.

als ik dit 1 jan 2023 doe, verandert dan mn aboprijs? ik dacht dat ik hiermee voortaan per 1e klas reis een toeslag betaal. En ik wil een aanpassing van mn abonnement, een vaste maandprijs voor 1e klas reizen…

 

 

Als je in mijnNS jouw bestaande abonnement wijzigt in weekend vrij 1e klas, dan wordt jouw abonnementsprijs hoger.

Als je alleen het schuifje op 1e klas zet betaal je per rit extra voor 1e klas. Dat is vaak duurder dan jouw abonnement om te zetten.

Als je het 31-12-22 omzet dan krijg je nog de prijs van 2022. 1-1-23 worden alle abonnementen duurder.

Badge +3

Als je al NS Flex hebt, gewoon  via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/4/options de 1e klas optie van € 6,10 per maand toevoegen en dan ben je klaar. Gaat per direct in dus als je dat op een zaterdag of zondag (of voor een vrijdagavond reis na 18:30) doet is dat het gunstigt.

Per 2023 wordt dat overigens wel € 9,00 per maand, voor Weekend Vrij 1e klas.

Oh, en vergeet op die pagina ook de doordeweekse dalkorting niet aan te vinken als je die nu ook al hebt (€ 3,10 en per 2023 wordt dat € 3,40). Dus opnieuw toevoegen aan je ‘bestelling’ anders ben je die kwijt!

Als je al NS Flex hebt, gewoon  via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/4/options de 1e klas optie van € 6,10 per maand toevoegen en dan ben je klaar. Gaat per direct in dus als je dat op een zaterdag doet is dat het gunstigt.

Per 2023 wordt dat overigens wel € 9,00 per maand, voor Weekend Vrij 1e klas.

Ja dit is het, dank je!!!!

Badge +3

Ja dit is het, dank je!!!!

Fijn, dank voor het markeren van het antwoord.

Mijn vorige reactie nog wat aangevuld m.b.t. dalurenkorting, mocht je die hebben.

Dag allen, ik heb nu een Weekend Flex abonnement 1e klas. Daarnaast heb ik een korting op daluren. Is dat voor de 1e of 2e klas, want doordeweeks als ik reis, wil ik eigenlijk 2e klas reizen….

Reputatie 7
Badge +3

Dag allen, ik heb nu een Weekend Flex abonnement 1e klas. Daarnaast heb ik een korting op daluren. Is dat voor de 1e of 2e klas, want doordeweeks als ik reis, wil ik eigenlijk 2e klas reizen….

De dalurenkorting bij weekendvrij is standaard 2e klas

Reageer