weekendabbonnement ingang kaart nog niet ontvangen oplossing? | NS Community
beantwoord

weekendabbonnement ingang kaart nog niet ontvangen oplossing?

  • 20 May 2022
  • 5 reacties
  • 188 Bekeken

Op dit moment wil ik een weekendabonnement afsluiten met aanvraag van een nieuwe kaart (mijn huidige is blijkbaar geblokkeerd en kan ik niet meer gebruiken). De kaart is “binnen een week in huis”. Ik kan kiezen of ik het abonnement later laat ingaan, maar het liefste zou ik vanavond al reizen met weekend-OV recht. 
Als ik hem vandaag laat ingaan, is er dan een tussentijdse reis mogelijkheid met het abonnement voor dat de kaart binnen is? Ik heb de info over tijdelijkreisrecht gelezen, maar dit is mij niet geheel duidelijk of ik daar nu vanavond al mee gered zou zijn.
Als iemand hier informatie over heeft hoor ik dat graag.
Liefs Linde

icon

Beste antwoord door Momo 20 May 2022, 17:50

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4

Op dit moment wil ik een weekendabonnement afsluiten met aanvraag van een nieuwe kaart (mijn huidige is blijkbaar geblokkeerd en kan ik niet meer gebruiken). De kaart is “binnen een week in huis”. Ik kan kiezen of ik het abonnement later laat ingaan, maar het liefste zou ik vanavond al reizen met weekend-OV recht. 
Als ik hem vandaag laat ingaan, is er dan een tussentijdse reis mogelijkheid met het abonnement voor dat de kaart binnen is? Ik heb de info over tijdelijkreisrecht gelezen, maar dit is mij niet geheel duidelijk of ik daar nu vanavond al mee gered zou zijn.
Als iemand hier informatie over heeft hoor ik dat graag.
Liefs Linde

even contact opnemen met klantenservices zij kunnen jouw veder helpen en krijg je tijdelijk een voucher 

Reputatie 7
Badge +3

Bij het bestellen van een abonnement op een nieuwe kaart is niet mogelijk dat dit nog op de dag van bestellen in gaat, de eerstmogelijke ingangsatum is dan altijd 7 vanaf de dag van bestellen.

Tijdelijk reisrecht is van toepassing wanneer iemand al een abonnement heeft en de kaart kwijt is of de kaart is defect waardoor de persoon niet van het abonnement gebruik kan maken. Tijdelijk reisrecht kan ook gebruikt worden wanneer de bestelde nieuwe kaart met abonnement later bezorgd wordt, dus na de aangegeven/gevraagde ingangsdatum.

Reputatie 7
Badge +1

Enne-/wees eens een beetje verstandig (weetjewel- nadenken en zo-is heel moeilijk voor sommigen) en ga eens na waarom die oude kaart is geblokkeerd en of je niet op een zwarte lijst bent beland. Is dat zo dan kan je een bepaalde termijn enkel op saldo reizen, NS vindt dan het risico te groot op wanbetalen.

Badge +3

en ga eens na waarom die oude kaart is geblokkeerd en of je niet op een zwarte lijst bent beland.

Waar gaat dit over? Aannames… en welke ‘zwarte lijst’ is dat dan?

@LindeM wil gewoon graag Flex Weekend Vrij maar heeft de bijbehorende (nieuwe, die komt binnen een week) kaart nog niet?

Dus waar blijft die, als de aanvraag daarvoor verder succesvol was?

Al je in het buitenland was (dus niet naar een automaat kon om een ‘bestelling op te halen?)

Dan je kaart laten blokkeren voor NS producten inderdaad. NS Logica, of gewoon hoe ov-chip al een jaar of 20 werkt en bedacht is? 😴

Ik heb ditzelfde bericht gehad. Mijn kaart was ook niet meer te gebruiken voor NS Flex, zo kreeg ik te horen. Ook ik wou naar Weekend Vrij.

Via de klantenservice heb ik het alsnog kunnen regelen. En nee, ik ben geen wanbetaler en heb nog nooit een boete gehad. 

Vermoedelijk is er dus een flinke computerstoring, zo gaf de klantenservice ook al aan. 

Reageer