weigering ovchipcard daluren op saldo | NS Community
beantwoord

weigering ovchipcard daluren op saldo

  • 8 March 2023
  • 4 reacties
  • 113 Bekeken

Goede middag, ik heb een ovchipcard met daluren abonnement voor de bus.

Nu wil ik een ns daluren abonnement op saldo afsluiten en krijg de mededeling dat dit flex abonnement niet samen gaat met het product op mijn ovchipcard. Maar het gaat hier helemaal niet om een flex abonnement maar om daluren op saldo. Ik heb geen zin om hiervoor een nieuwe kaart aan te schaffen. Waarom werkt dit niet en hoe los ik dit op?

icon

Beste antwoord door Robert B 8 March 2023, 18:38

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Voor zover ik weet zou dat wel moeten werken. Je hebt ook echt bij het bestellen expliciet aangegeven dat het op saldo moet zijn?

 

Reputatie 3

Heb je je flex abonnement opgezegd, en dit ook daadwerkelijk op je kaart gezet op een ophaal automaat?

De stappen zijn

  1. Opzeggen flex
  2. Wachten tot de mail “uw bestelling staat klaar”
  3. Bestelling ophalen (Flex verwijderen)
  4. Een paar uur geduld totdat alles tot NS is doorgedrongen.
  5. Nu kun je Dal Voordeel op Saldo bestellen.

Zo heb ik het afgelopen weekend gedaan.

Badge +3

Kan ook nog zijn dat het abonnement voor de bus een GVB Flex of Arriva Flow (of soortgelijk) abonnement is.

Dat kan gewoon naast Dal Voordeel op saldo, zolang je bij GVB etc. maar aangeeft dat je het niet voor reizen op rekening met de trein wilt gebruiken.

Ja, ik heb echt op saldo aangegeven, wil absoluut geen flex . Helaas heb ik hele slechte ervaringen met de klantenservice van ns.Maar dat zal dan wel moeten .

Beetje balen.

Bedankt voor de snelle reacties.

Reageer