beantwoord
Wel of geen toeslag ICE?
Ik zit al een tijdje met de volgende situatie in mijn hoofd. Ik ga een dal-voordeel abonnement aanschaffen. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, ga ik regelmatig een hele dag treinen in Nederland. Hier gebruik ik dan meestal een actiedagkaart, zoals een AH dagkaart voor. Nu wil ik binnenkort een keer met ICE tussen Amsterdam en Arnhem reizen. Op dat moment ben ik in het bezit van een dal-voordeelabonnement, maar ik reis dan met een actiedagkaart. Moet ik nu toeslag betalen voor de ICE, of is het voldoende om naast mijn dagkaart mijn abonnement te tonen bij controle?
Beste antwoord door Minke NS
Hallo allemaal, ik heb het goede antwoord al een aantal keer in dit topic voorbij zien komen. Ik citeer van deze site:
Dit betekent dat er inderdaad zonder toeslag gereisd mag worden wanneer er gebruik wordt gemaakt van een NS-abonnement. Alleen in het bezit zijn van een abonnement is dus niet voldoende. Treinspotter123, dit betekent dat je wel een toeslag moet betalen wanneer je met een Dagkaart reist.
Het Dal Voordeel abonnement en het Voordeelurenabonnement zijn allebei NS-abonnementen. Tijdens het reizen met één van de twee varianten, hoeft er geen toeslag betaald te worden voor een reis met de ICE.
Bekijk origineelIn combinatie met een NS-abonnement reist u gratis met ICE binnen Nederland.
Dit betekent dat er inderdaad zonder toeslag gereisd mag worden wanneer er gebruik wordt gemaakt van een NS-abonnement. Alleen in het bezit zijn van een abonnement is dus niet voldoende. Treinspotter123, dit betekent dat je wel een toeslag moet betalen wanneer je met een Dagkaart reist.
Het Dal Voordeel abonnement en het Voordeelurenabonnement zijn allebei NS-abonnementen. Tijdens het reizen met één van de twee varianten, hoeft er geen toeslag betaald te worden voor een reis met de ICE.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.