beantwoord

Welk abonnement is voordeliger?

  • 31 March 2022
  • 3 reacties
  • 465 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Beste NS community,

 

Op dit moment reis ik 5 dagen per week van Rosmalen naar Nijmegen. Hiervoor heb ik een NS flex traject vrij. Vanaf 1 april tot 1 juni hoef ik maar 4 dagen per week naar Nijmegen op en neer. Vanaf 1 juni tot maart 2023 zelfs maar 3 dagen. Kunnen jullie me helpen met welk abonnement het meest voordelig is voor mij?

 

Vriendelijk bedankt!

 

Groet Indy

icon

Beste antwoord door Momo 31 March 2022, 17:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Reis je het meest in de spits, of heb je de mogelijkheid om ook in dal uren te reizen?

Reputatie 7
Badge +3

In het algemeen is een Traject Vrij voordelig bij 4 of 5 dagen reizen in de spits, dus in de periode dat je 4 dagen per week naar werk gaat is je Traject Vrij het voordeligst. Bij 3 dagen reizen kan een Altijd Voordeel abonnement voordeliger zijn, maar dat hangt af van de afstand (hoe groter de afstand, hoe voordeliger). Vaak komt het erop neer dat je dan het best geen abonnement kan hebben, maar reist op vol tarief. Tenzij je in de daluren kan reizen, maar aangezien je nu Traject Vrij zul je niet of maar weinig in de daluren reizen. Anders had een Dal Vrij abonnement nu al goedkoper geweest.

 

Even een berekening:

Traject Vrij is €202.50

3 dagen per week / 12 dagen per maand is met Altijd Voordeel 12 x €12,48 (20% korting tijdens spits) = €149,76 plus €24,20 = totaal ­€173.96 en met vol tarief 12 x €15,60 = €187.20.

Altijd Voordeel is dan goedkoper dan vol tarief. 

Niet ieder maand heeft 12 werkdagen bij 3 dagen naar kantoor (kan ook 13, 14 of 15 zijn) en zo af en toe zul je ook een vrije dag hebben op een kantoordag. Dus het bedrag wat je per maand betaalt verschilt.

 

Bedankt voor de reacties. Het klopt inderdaad dat ik in de spits reis. Dank voor de uitgebreide reactie! 

Reageer