Welke abonnementshouders krijgen een kortingscode ? | NS Community
beantwoord

Welke abonnementshouders krijgen een kortingscode ?

  • 19 April 2023
  • 13 reacties
  • 278 Bekeken

Welke abonnementshouders krijgen een kortingscode voor een dagretour ?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 19 April 2023, 11:43

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat vraag ik me ook wel eens af. Ik krijg al jaren werkelijk nooit een aanbieding van NS, terwijl ik die opties wel aan heb staan.

Maar als je een Meereisretour wil bestellen: https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/meereisretour.html
Daar heb je geen code voor nodig.

Dat vraag ik me ook wel eens af. Ik krijg al jaren werkelijk nooit een aanbieding van NS, terwijl ik die opties wel aan heb staan.

Misschien krijgen juist de "slapers" die niet want die reizen toch wel met de trein.

Reputatie 7
Badge +3

Zou kunnen, maar ik heb bijvoorbeeld ook nooit mail over de Wintercity-actie ontvangen, terwijl die voor alle abonnementhouders bedoeld was. Ik kon er wel aan meedoen door gewoon zelf de pagina op te zoeken, maar ik heb er nooit een bericht over ontvangen.
Voor de maandelijkse facturen weet NS me overigens heel goed te vinden 😉

Reputatie 7
Badge +3

Zou kunnen, maar ik heb bijvoorbeeld ook nooit mail over de Wintercity-actie ontvangen, terwijl die voor alle abonnementhouders bedoeld was. Ik kon er wel aan meedoen door gewoon zelf de pagina op te zoeken, maar ik heb er nooit een bericht over ontvangen.
Voor de maandelijkse facturen weet NS me overigens heel goed te vinden 😉

Herkenbaar.

Maar nadat ik maandag status ging navragen van klachtenbrief eind december 22 aldaar afgegeven, kreeg ik prompt een mail met aanbod van meereiskaartje. Nu moet ik zeggen dat sinds kort ook nieuwsbrieven van de spoordeelwinkel krijg. Wel op een mailadres dat ik pas voor online kaartje heb gebruikt (keuzedagcode).

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb toevallig gisteren zelf zo'n Meereisretour voor m'n vriendin gekocht. Met hetzelfde e-mailadres dat ik ook voor mijn abonnement gebruik. Ben benieuwd, zou best kunnen dat ik nu opeens ook allerlei aanbiedingen ga ontvangen, want ik heb die vinkjes aan laten staan. Had achteraf gezien misschien beter een ander e-mailadres kunnen gebruiken, dan zou duidelijk worden of het inderdaad door dit e-ticket komt.

 

Badge +3

Eigenlijk zouden die vinkjes standaard uit moeten staan (opt-in), maar blijkbaar mag het wel op deze manier.

Nog beter zou het zijn als die vinkjes je huidige instellingen voor dat e-mail adres zouden tonen, maar dat is natuurlijk veel te veel gevraagd. 😅

Welke abonnementshouders krijgen een kortingscode voor een dagretour ?

Nou, dat heeft mij wel geholpen !   Maar waarom ik( en kennelijk meer mensen) geen “automatische mail” met die aanbieding krijg, snap ik nog niet !

Reputatie 7
Badge +3

Niet iedereen krijgt tegelijk een aanbieding voor een Meereisretour. Op deze community zijn er vanaf oktober vorig jaar regelmatig vragen over de Meereisretour, waaruit blijkt dat iedere keer een andere groep klanten deze krijgt. Zo heb ik hier berichten gezien van abonnementhouders die de aanbieding eind oktober hebben ontvangen, anderen eind november. In december was er de Wintercity actie waarbij ook een Meereisretour was dus waarschijnlijk toen geen aparte aanbieding. Zelf heb ik eind januari een aanbieding voor een Meereisretour ontvangen en dus niet in de andere maanden en ook nu niet.

Nu is er dan deze aanbieding die in april (?) is verstuurd. Deze is dan met een kortingscode, dat was bij de andere maandaanbiedingen niet.

Niet iedereen krijgt tegelijk een aanbieding voor een Meereisretour. 

Ondanks dat alle vinkjes aan staan heb ik na tien jaar nog nooit een aanbieding gekregen. Niet dat ik daar van wakker ligt maar het kan kennelijk even duren voor je aan de beurt bent.

Reputatie 7
Badge +3

Niet iedereen krijgt tegelijk een aanbieding voor een Meereisretour. 

Ondanks dat alle vinkjes aan staan heb ik na tien jaar nog nooit een aanbieding gekregen. Niet dat ik daar van wakker ligt maar het kan kennelijk even duren voor je aan de beurt bent.

Ik val ook meestal ook buiten de prijzen. Zoals gezegd dus wel afgelopen januari zo'n Meereisretour aanbieding gekregen, verder alleen de algemene aanbiedingsmails die wel aan iedereen wordt gestuurd die de vinkjes aan heeft staan. Toendertijd de Dagvoorurendeelticket voor €12,50 heb ik ook nooit ontvangen. Daar waren toen ook vragen over, waarom mijn vrouw wel en ik niet, en zo, die werden ook iedere keer aan een andere groep abonnementhouders verstuurd.

Ik lig er ook niet wakker van, aangezien ik nu toch niet reis. En als ik een keer wel een reis maak zal dat alleen zijn, en heb dus niets aan de huidige Meereisretours. 

Maar ik kan wel begrijpen dat het voor klanten niet te volgen is waarom de ene persoon een aanbieding wel krijgt en een ander niet. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb toevallig gisteren zelf zo'n Meereisretour voor m'n vriendin gekocht. Met hetzelfde e-mailadres dat ik ook voor mijn abonnement gebruik. Ben benieuwd, zou best kunnen dat ik nu opeens ook allerlei aanbiedingen ga ontvangen, want ik heb die vinkjes aan laten staan. Had achteraf gezien misschien beter een ander e-mailadres kunnen gebruiken, dan zou duidelijk worden of het inderdaad door dit e-ticket komt.

Nou, dit bleek dus inderdaad de oplossing. Krijg sinds ik het e-ticket heb gekocht opeens constant mails en aanbiedingen van NS. Weet niet of @MoDe ze inmiddels ook krijgt, maar één keer een e-ticket kopen werkt 🙂

Badge +3

Nou, dit bleek dus inderdaad de oplossing. Krijg sinds ik het e-ticket heb gekocht opeens constant mails en aanbiedingen van NS. Weet niet of @MoDe ze inmiddels ook krijgt, maar één keer een e-ticket kopen werkt 🙂

Zo werkte het toch altijd al?

Zodra een e-ticket koopt met een bekend e-mailadres en je vergeet die vinkjes uit te zetten staan ze toch weer aan (ook in je Mijn NS account)?

Of je vervolgens daadwerkelijk van alles (toegemaild) krijgt is natuurlijk de vraag… maar als op die manier ‘de kraan weer open gaat’ werken de instellingen bij https://www.ns.nl/mijnns#/persoonsgegevens/communicatie-voorkeuren dus niet goed.

Die pagina heeft trouwens een flinke ‘overhaul’ gehad, en is nu veel duidelijker.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb toevallig gisteren zelf zo'n Meereisretour voor m'n vriendin gekocht. Met hetzelfde e-mailadres dat ik ook voor mijn abonnement gebruik. Ben benieuwd, zou best kunnen dat ik nu opeens ook allerlei aanbiedingen ga ontvangen, want ik heb die vinkjes aan laten staan. Had achteraf gezien misschien beter een ander e-mailadres kunnen gebruiken, dan zou duidelijk worden of het inderdaad door dit e-ticket komt.

Nou, dit bleek dus inderdaad de oplossing. Krijg sinds ik het e-ticket heb gekocht opeens constant mails en aanbiedingen van NS. Weet niet of @MoDe ze inmiddels ook krijgt, maar één keer een e-ticket kopen werkt 🙂

Verzilveren van codes leverde geen actiemails e.d. op hoewel ik alles aangevinkt hield. Bij mij werkte uiteindelijk een nieuw account. Sinds ik dat heb krijg ik een link naar dagje-uit, bookchoicecode voor verjaardag en nieuwsmails.

Reageer