Uit de regels :
"Op maandag t/m vrijdag mag u reizen na 9.00 uur, óók in de middagspits. Met het Dal Voordeel en het Altijd Voordeel abonnement mag ook u vóór 6.30 uur reizen."
Betekent dit dat ik , met een dal voordeel abonnement, ook mag inchecken met mijn keuzedag voor 6:30 , of betekent dit, dat ik , i.t.t. een dal voordeel abonnement, waarmee ik ook voor 6:30 mag inchecken, ik alleen na 9:00 mag onchecken met mijn keuzedag .
En waarom staat er "ook u" , is "u ook" niet logischer, want het lijkt mij niet verboden om voor 6:30 te reizen, ook zonder dal voordeelabonnement.
Systux
Antwoord
Welke tijd inchecken met keuzedag, ook voor 6:30 of alleen na 9:00
Beste antwoord door Tochjo
Keuzedagen zijn rond de ochtendspits geldig op dezelfde tijden als waarop het bijbehorende abonnement recht op korting geeft. Hebt u Keuzedagen bij een Dal Voordeel-abonnement, dan kunt u dus op werkdagen met uw Keuzedag inchecken voor 6.30 uur. Uw Dal Voordeel-abonnement geeft immers recht op korting voor de ochtendspits.
Ter vergelijking: Keuzedagen bij een oud Voordeelurenabonnement, dat sinds augustus 2011 niet meer wordt verkocht, maar door bestaande abonnementhouders nog wel kan worden verlengd, zijn op werkdagen niet geldig voor 6.30 uur, omdat dat abonnement geen recht geeft op korting tussen 4.00 en 9.00 uur (enkele perioden van het jaar uitgezonderd). De formulering zal bedoeld zijn om het onderscheid te maken met dat abonnement, maar kan inderdaad duidelijker, dat ben ik met u eens.
Ter vergelijking: Keuzedagen bij een oud Voordeelurenabonnement, dat sinds augustus 2011 niet meer wordt verkocht, maar door bestaande abonnementhouders nog wel kan worden verlengd, zijn op werkdagen niet geldig voor 6.30 uur, omdat dat abonnement geen recht geeft op korting tussen 4.00 en 9.00 uur (enkele perioden van het jaar uitgezonderd). De formulering zal bedoeld zijn om het onderscheid te maken met dat abonnement, maar kan inderdaad duidelijker, dat ben ik met u eens.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.