beantwoord

werkt samenreis korting aanzetten in mijn ns niet ?

  • 5 March 2023
  • 3 reacties
  • 201 Bekeken

Ik heb de samenreis korting in mijn ns aangezet.  Bij het uitchecken  zag ik dat 16€ kwijt was en mijn medereiziger met 40% korting abbo was maar 9€ kwijt (Nijmegen- Apeldoorn Osseveld, zondag 13.25 uur) .

in mijn ns app staat de transactie van vandaag er nog niet bij. Gaat de samenreis korting van 40^er bij mij later af? Of heeft het niet gewerkt ? 

icon

Beste antwoord door Momo 5 March 2023, 15:45

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Waar zag je dat je €16 kwijt was? Als dat op het schermpje van het uitcheckpoortje/paaltje was dan heb je een kaart met Reizen en op saldo en dan kun je Samenreiskorting niet via de app aanzetten, dan moet je het laden bij een automaat.

Alleen als je NS Flex hebt kun je Samenreiskorting aanzetten in je MijnNS account, op de website of via de app. Bij Flex zie je bij in en uitchecken geen saldo en geen reisbedrag, er staat dan alleen “Reizen op rekening". 

 

Badge +3

Als je te zien kreeg dat je reis € 16,10 kostte reis je op saldo. In Mijn NS hoor je (voor die kaart) dan geen optie voor Samenreiskorting te zien, want dat moet bij een kaartautomaat.

Reputatie 7
Badge +3

Als je op saldo reist, werkt het inderdaad niet met aanzetten in MijnNS. Je moet dan samenreiskorting via de automaat op jouw kaart zetten.

Reageer