beantwoord

Wie moet rekeningnummer wijzigen bij stopzetten betaling voor iemand anders?

  • 1 September 2022
  • 3 reacties
  • 131 Bekeken

Hallo allemaal,

NS-chat laat niets meer van zich horen en de medewerker van de klantenservice wilde op redelijk botte wijze ivm privacy het gesprek beëindigen toen duidelijk werd dat het hier om twee mensen met verschillende accounts gaat, dus dan maar hier :)

Een vriendin van mij heeft een oud Dal-korting-abonnement die ze niet meer gebruikt (ze heeft inmiddels al een tijd DalVrij) maar ze kreeg hier gisteren een betalingsherinnering voor op haar naam en adres maar met mijn bankrekeningnummer op de acceptgiro. Ik denk dat ik ooit in het begin iets voor haar heb voorgeschoten en we het destijds vergeten zijn terug te zetten naar haar eigen rekeningnummer….of zoiets. Eerlijk gezegd weten we beiden niet meer precies waarom mijn rekeningnummer (nog) gelinkt is aan haar abonnement en we dat niet eerder gemerkt hebben.

 Nu willen we het rekeningnummer wijzigen in haar eigen account en wellicht het abonnement sowieso stopzetten, maar daar krijgen we de melding dat degene die betaalt dat moet doen.

Hoe kan ik dat dan doen? Als ik inlog op mijn eigen account, kan ik geen gegevens van haar wijzigen natuurlijk.

Ben heel benieuwd naar het verlossende woord!

 

J.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 1 September 2022, 13:12

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi JvD1970 en welkom bij de NS Community! 

Het wijzigen van de gegevens kan alleen door de contractant gedaan worden. Als het abonnement op haar naam staat, zou ze dit zelf kunnen regelen. Nu lijkt het (door de melding die jullie krijgen) dat het Mijn NS-account niet goed gekoppeld is aan haar abonnement waardoor de mogelijkheid tot wijzigen vervalt. Ik raad jouw vriendin aan om contact op te nemen met onze klantenservice. In enkele gevallen is het voor de klantenservice ook mogelijk om het rekeningnummer aan te passen. Maar dan kan er ook gekeken worden naar haar abonnement en Mijn NS-account. Wanneer deze goed aan elkaar gekoppeld worden, kan ze het rekeningnummer zelf ook wijzigen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou dan ook zo snel mogelijk dat oude abonement stopzetten. Ik weet niet hoe oud dat abonnement is en of de kaart waarop dat stond/staat nog actief is. Abonnement stopzetten moet je normaal gesproken altijd bij een automaat bevestigen en van de kaart halen, maar als de kaart intussen verlopen is kan dat niet meer. Als die vriendin toch al met de klantenservice contact opneemt kan ze dit ook gelijk aangeven en regelen. 

Wow, wat een snelle reacties! Dank jullie wel!

Ik ga jullie adviezen opvolgen.

Probleem is een beetje dat het blijkbaar enorm druk is bij de klantenservice en de werknemers daar nogal gestrest lijken te zijn. Daarbij spreekt zij niet goed Nederlands waardoor ik het woord zal moeten doen, waar ze, zoals ik in mijn laatste contact met de klantenservice begreep, nogal angstig voor zijn omdat we dan ook praten over de gegevens van een derde, wat niet toegestaan is.

Via de chat lijkt ook geen optie...ik krijg bij de laatste paar pogingen totaal geen reactie meer na het doorschakelen naar een werknemer.

Ik ga jullie opties toch nog eens proberen.

Dank!

Reageer