Wijzigen Dal Vrij abonnement | NS Community
beantwoord

Wijzigen Dal Vrij abonnement

  • 29 August 2022
  • 6 reacties
  • 166 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Op 6 augustus jl. heb ik mijn basis NS-abonnement om laten zetten naar een Dal Vrij abonnement om in de vakantie uitstapjes met de trein te maken. Nu wil ik mijn abonnement weer terugzetten maar in ‘Mijn NS’ krijg ik een melding dat dit pas per 6 september kan. Nu ben ik bang dat er dan weer € 107 in rekening wordt gebracht en ik weer een maand extra ‘vastzit’ aan het Dal Vrij abonnement. Weet iemand hoe dit zit (hoe je dus tijdig kunt wijzigen zonder automatische verlenging)?

icon

Beste antwoord door Momo 29 August 2022, 21:12

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je op 6 september weer wijzigt naar Flex Basis wordt er niet weer het abonnementsgeld in rekening gebracht. Wijzig je op 7 september dan betaal je wel weer eerst die €107 maar ontvang je daarna restitutie voor de andere 29 dagen dat je het abonnement niet hebt. De factuur voor die €107 wordt kort na middernacht automatisch aangemaakt.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Antwoord van @Momo is correct, met de opmerking dat je op 6 september pas na 02:00 kunt wijzigen.

Dat heeft te maken met computers die rekeken in GMT/UTC en dus (incl. uurtje zomertijd) pas om 02:00 denken dat het 6 september is.

Beste,

Ook ik wil mijn abonnement wijzigen, eerst kreeg ik ook de melding dat dit pas per 1 september kan, maar als ik het vandaag probeer, lukt het niet. 

Kan iemand mij helpen?

 

Alvast bedankt, Anneke

Mijn collega's van de klantenservice kunnen je hier het beste bij helpen, Anneken. Laat je oNS weten of het is gelukt?

Reputatie 3

Welkom bij de NS Community!

Antwoord van @Momo is correct, met de opmerking dat je op 6 september pas na 02:00 kunt wijzigen.

Dat heeft te maken met computers die rekeken in GMT/UTC en dus (incl. uurtje zomertijd) pas om 02:00 denken dat het 6 september is.

Slecht programmeerwerk! Gelukkig leven we niet aan de andere kant van de aarde...

Badge +3

Slecht programmeerwerk! Gelukkig leven we niet aan de andere kant van de aarde...

Ja hè? Liep er ooit tegenaan bij een wissel ergens in december om 0:29 (kon niet). Na 1:00 ging het prima.

Zo zijn er ook nog formulieren waar men per se als tijdnotatie HH:MM wil (met voorloopnul en dubbele punt als scheidingsteken), dus alleen 07:23 werkt maar 7:23 of 07.23 en zo geeft een (voor leken onbegrijpelijke) foutmelding. Te simpel voor woorden om dat af te vangen.

Gevonden, zie 

 

Reageer