Skip to main content
Hoi NS Community!



Ik heb sinds afgelopen weekend NS Flex afgesloten. Heel erg handig natuurlijk, maar toen ik keek of ik het abonnement mijn NS Flex kon wijzigen stuitte ik op de volgende foutmelding:



Probleem is echter: ik ben, voor zo ver ik weet, wel de contracthouder! Heb het abonnement zelf & voor mijzelf afgesloten dit weekend.



Kan ik ook ergens achterhalen op welke naam het contract staat? Misschien is er iets fout gegaan.. Ik zou het wel handig vinden als ik mijn NS "Flex" abonnement kan wijzigen namelijk 😉.
Dat wil ik graag met mijn eigen ogen even zien. Je mag mij even een privé bericht sturen, klik op mijn naam en daarna op 'Stuur bericht', oké? 🙂
Ik heb nog geen bericht ontvangen! 😞
Ik heb een privébericht van Ivanka1991 ontvangen en ik ga kijken wat ik voor haar kan betekenen. 🙂
We zijn erachter gekomen wat er aan de hand was. Ivanka1991 haar e-mailadres stond ook nog op actief in ons oude Mijn NS systeem, dit kan er voor zorgen dat onze systemen behoorlijk in de war raken. Het e-mailadres van Ivanka1991 is uit het oude systeem gehaald, 24 uur later kan er dan via onze website een nieuw Mijn NS account worden aangemaakt. Wanneer je je OV-chipkaart koppelt aan het account worden je facturen vanzelf inzichtelijk.
Beste Emma. Sorry, maar het probleem is nog niet opgelost. Ik heb geprobeerd een nieuw NS Account aan te maken, maar ik heb nog steeds geen link ontvangen van NS om het nieuwe account te bevestigen. Bovendien, zoals ik al eerder had gezegd, is deze methode is al twee keer eerder toegepast en heeft het niet gewerkt. Ik ben nu wel ten einde raad. Groet, Ivanka
Hi Emma, nu heeft het wel gewerkt. Ik heb eindelijk de link ontvangen om mijn account te activeren en deze keer kan ik wel mijn Flex abonnement zelf wijzigen. Bedankt!
Fijn dat het inmiddels gelukt is, Ivanka! De aanhouder wint zal ik maar zeggen 😃
Beste NS,



Helaas heb ik hetzelfde probleem. De laatste keer dat ik mijn abonnement wilde wijzigen heb ik dit telefonisch gedaan. Graag zou ik dit zelf online willen doen.



Graag hoor ik of dit mogelijk is.



Met vriendelijke groet,

Figen
Welkom bij onze NS Community, Figen!



Wat spijtig om te lezen dat dit online niet lukt. Ik raad je aan om via Facebook of Twitter hier contact over op te nemen met mijn collega's. Daar zijn we 24/7 bereikbaar.

Hallo ! 

 

Heb hetzelfde probleem, 

Heb nu al een maand NS Flex en kan noch mijn abonnement noch mijn bankkaart gegevens wijzigen. Het probleem is dat ik het nederlands bankkaart niet meer heb, hoe moet ik betalen en hoe kan ik mijn NS Flex wijzigen ? 

 

Dank u !


Hallo laulauw, welkom op de NS Community.

 

Als jij de contracthouder bent en je kan je NS Flex abonnement na meer dan een maand niet wijzigen, dan kan het zijn dat je Mijn NS-account niet goed gekoppeld is aan je contract in ons klantsysteem (meestal bij meerder accounts/adressen). Onze klantenservice zou even met je mee kunnen kijken en dit kunnen rechttrekken. Heb je geen Nederlands rekeningnummer meer? Als je je rekeningnummer wil wijzigen is het nodig om 1 cent met iDEAL te betalen. Dit kan dus alleen met Nederlandse rekeningnummers. Het wijzigen naar een andere IBAN kan wel, via onze klantenservice


Ik was in Nederland voor een uitwisseling en ben door de Corona situatie terug naar mijn land van moeten gaan. Ik gebruikte het nummer van mijn kotgenoot (die wel een nederlands kaart had aangemaakt), maar zij is ook niet meer in Nederland. Reden waarom ik mijn abonnement wil stopzetten en mijn kaartgegevens wil veranderen. Ik heb echter geen nederlands nummer. Hoe kan ik mijn factuur betalen en mijn NS Flex zo snel mogelijk stopzetten?

 

MVG


Neem contact op met onze klantenservice, via Facebook, Twitter, chat of door te bellen op 0307515155. Ze kunnen je helpen met het stopzetten van je abonnement en vertellen hoe je een openstaande factuur kan voldoen. 


NS Flex abonnement wijzigen lukt niet.Mag alleen contracthouder, maar dat ben ikzelf.

Hoe kan dit? Heb al abonnement sinds september


NS Flex abonnement wijzigen lukt niet.Mag alleen contracthouder, maar dat ben ikzelf.

Hoe kan dit? Heb al abonnement sinds september

Vermoedelijk komt dit doordat het Mijn NS account waarmee je verbind niet het account van de contracthouder is. We zien soms dat reizigers 2 keer in ons systeem voorkomen, 1 keer met het abonnement en 1 keer met hun Mijn NS. Door die splitsing kun je het niet zelf wijzigen. Het advies van Maxime is dan het beste:

Neem contact op met onze klantenservice, via Facebook, Twitter, chat of door te bellen op 0307515155.  

 


Ik was in Nederland voor een uitwisseling en ben door de Corona situatie terug naar mijn land van moeten gaan. Ik gebruikte het nummer van mijn kotgenoot (die wel een nederlands kaart had aangemaakt), maar zij is ook niet meer in Nederland. Reden waarom ik mijn abonnement wil stopzetten en mijn kaartgegevens wil veranderen. Ik heb echter geen nederlands nummer. Hoe kan ik mijn factuur betalen en mijn NS Flex zo snel mogelijk stopzetten?

 

MVG

Zou ik hier een antwoord op kunnen krijgen ? 


​U hebt daarop al antwoord gekregen van Maxime, medewerker van NS:

Neem contact op met onze klantenservice, via Facebook, Twitter, chat of door te bellen op 0307515155. Ze kunnen je helpen met het stopzetten van je abonnement en vertellen hoe je een openstaande factuur kan voldoen. 

 


Hallo!

 

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan mijn adres niet wijzigen en tevens ook niet overstappen naar NS Flex. Wat kan ik doen?


Neem contact op met onze klantenservice, via Facebook, Twitter, chat of door te bellen op 0307515155.

 

 


Hello Dorina , welcome to our Community

Nice that you have chosen NS Flex!
You indicate that you took out the subscription last weekend, this means that you can only change after 1 month. After this first month you can make the change and it will take effect immediately. Do you have any further questions?

Hello! I have the same problem! Can somebody could help me to cancel my subscription NS Flex? Thanks in advance! 


Hello Deisa. Welcome to the Community!

To cancel your NS Flex subscription you can contact our Customer Service by phone, chat or social media :smile: .


Hier een jaar later hetzelfde probleem: Ik wijzig mijn abonnement van Flex Weekend Voordeel in Basis en ik krijg dan de komende maand toch het bedrag op mijn factuur.. Dit wordt dus de maand erna verrekend?


Hoi JuanitaV, welkom op de NS Community.

Als het abonnement al een nieuwe maand is gestart en daarna is gewijzigd naar Basis, dan kan het zijn dat er in eerste instantie kosten in rekening gebracht worden, maar doorgaans zal er dan een extra factuur volgen om te veel betaalde abonnementskosten ook snel weer aan je terug te storten. De klantenservice kan dit voor je controleren. Je kunt bellen of een bericht sturen via de chat, Facebook of Twitter. 


En let vooral niet op het telletje voor kosten huidige periode op je Mijn NS startpagina (blauwe balkje), daar klopt zelden iets van na een abonnementswissel.


Beste NS,

Ik wil mijn abonnement pauzeren, maar krijg jammergenoeg de melding dat ik het niet kan wijzigen. Nu ben ik bang dat er inderdaad een dubbel account is, maar ik zou niet weten wat dat moet zijn. Hoe kan ik het alsnog stoppen? Mijn factuur voor de komende maand is daarnaast ook al verzonden. Vind het jammer om 35 euro voor niks te betalen. Hoop dat het op te lossen is.

Met vriendelijke groet,

Floris


Reageer