beantwoord

wijzigen NS flex lukt niet

  • 21 February 2023
  • 5 reacties
  • 261 Bekeken

Bij het wijzigen naar NS flex krijg ik volgende melding:

Er staat een niet doorlopend product op je OV-chipkaart. Dit kan helaas niet in combinatie met NS Flex. (202)

Er staat echter geen niet doorlopend product op mijn OV-Chipkaart. Wat nu?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 21 February 2023, 11:28

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je zo'n specifieke melding onterecht krijgt. Wellicht staat er iets op je kaart dat voor jou niet direct een (niet doorlopend) abonnement lijkt, maar dat technisch wel is. Bij een automaat kun je ook zien welke producten er op je kaart staan. Misschien werpt dat licht op de zaak?

Reputatie 7
Badge +3

Ov-fiets en/of stallen op rekening?

Goedemorgen Rachmaninoff en welkom bij de NS Community.

Zoals Olav93 al aangeeft zul je die melding niet zomaar krijgen. Via een kaartautomaat of een Mijn OV-Chip account kun je kijken welke producten er allemaal op je OV-chipkaart staan. Eventueel kun je ook contact op nemen met onze Klantenservice, wellicht kunnen zij iets terugvinden via je gegevens.

Mocht dat allemaal niet baten dan kun je altijd een bestelling plaatsen met een nieuwe OV-chipkaart. Houd er wel rekening mee dat de officiële levertijd van een OV-chipkaart 7 dagen is en dat een abonnement dan ook op zijn vroegst 7 dagen na het bestelmoment kan ingaan.

Ik heb de klantenservice gebeld en wat bleek: alles was goed gegaan, maar de bevestiging dat NS flex op mijn OV-Chip kaart kan worden geladen heeft mij nooit bereikt. Het volstaat dus als ik naar de automaat ga. Wel wonderlijk want als ik inlog op mijnNS zie ik bij mijn OVChip kaart niet dat er producten klaar staan om op te halen. Ik ga het gewoon proberen.

Badge +3

Ik heb de klantenservice gebeld en wat bleek: alles was goed gegaan, maar de bevestiging dat NS flex op mijn OV-Chip kaart kan worden geladen heeft mij nooit bereikt. Het volstaat dus als ik naar de automaat ga. Wel wonderlijk want als ik inlog op mijnNS zie ik bij mijn OVChip kaart niet dat er producten klaar staan om op te halen. Ik ga het gewoon proberen.

Per de (gekozen) ingangsdatum van NS Flex kan je het ophalen bij een automaat (supermarkt, station) ongeacht of je daarover een mail gekregen hebt.

Wat er in Mijn NS staat bij ‘op te halen porducten’ beperkt zich meestal tot (het verzilveren) van Keuzedagen, ook al zou daar alles moeten staan waarvoor je nog langs een automaat moet.

Bij OV-chipkaart kan je (met een account) vaak wel wat meer zien, maar die hebben hun website (ook) helemaal verkloot.

Waar die melding over een ‘niet doorlopend product’ vandaan kwam is wel een goede vraag, maar er waren gisteren wel de nodige storingen in het systeem… 

Reageer