beantwoord

wijziging

  • 28 July 2023
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Goede morgen,

klantnummer 0201276527

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen voor mijn abonnement.

Inmiddels heb ik mijn abonnement omgezet in een flex-abonnement.

Ik neem aan, dat ik het tot heden lopende abonnement niet hoef te betalen en de betalingsherinnering verder kan negeren.

Graag uw reactie !

Cor Konings

icon

Beste antwoord door Stijn NS 28 July 2023, 11:35

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi corkonings,

Dat lijkt me niet verstandig. U kunt de factuur beter alsnog betalen. Als u uw abonnement na de factuurdatum heeft gewijzigd, zal dit worden verrekend en krijgt u het geld terug voor de ongebruikte periode van uw vorige abonnement.

Goedemorgen corkonings en welkom bij de NS Community!

Zoals mrfreeze al heeft aangegeven is het niet verstandig om het betalingsverzoek te negeren. Het is goed mogelijk dat het oude abonnement al enige tijd actief is geweest na de laatste verlenging, waarbij die abonnementskosten dan ook terecht zijn. Zodra het oude abonnement is stopgezet, vindt er een terugbetaling plaats.

Het is wel belangrijk om de overstap te bevestigen, gezien je pas daarmee het oude abonnement ook echt stop zet. Je zult daar een e-mail over hebben gekregen met instructies, lees deze goed door. Totdat je de omzet naar het NS Flex abonnement ook daadwerkelijk activeert bij een kaartautomaat, zal het oude abonnement actief blijven.

Reageer