beantwoord

wijziging ab

  • 27 October 2023
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

Waarom krijg ik m’n abonnement van Flex dal voordeel niet gewijzigd in Dal voordeel op saldo 2de klas met  7 keuzedagen?.

Als reactie krijg ik steeds “ Sorry- Overstap van flex naar ROS met keuzedagen wordt niet ondersteund “

gr Roland

icon

Beste antwoord door Robert B 27 October 2023, 17:06

Bekijk origineel

4 reacties

Waarom krijg ik m’n abonnement van Flex dal voordeel niet gewijzigd in Dal voordeel op saldo 2de klas met  7 keuzedagen?.

Als reactie krijg ik steeds “ Sorry- Overstap van flex naar ROS met keuzedagen wordt niet ondersteund “

gr Roland

Je moet eerst Flex opzeggen en dat daarna via de automaat van je kaart halen. Pas daarna kun je een abonnement Dal Voordeel met keuzedagen bestellen wat je dan ook weer via de automaat op je kaart moet zetten.

Flex en abonnementen op saldo zijn technisch totaal verschillende systemen.

Ok ik ga het proberen. Maar soms denk ik weleens “ moet misschien toch gemakkelijker kunnen “

Maar bedankt zover. Grtn Roland 

Reputatie 7
Badge +3

Flex en abonnementen op saldo zijn technisch totaal verschillende systemen.

Ik kon wel halverwege 2019 mijn Traject Vrij op saldo wijzigen naar Flex Dal Voordeel zonder eerst dat Traject Vrij op te zeggen en van de kaart te kaart te halen. Het was gewoon één handeling op de website plus één handeling op de automaat..

Andersom kan dat blijkbaar niet of er is sinds die tijd weer eens wat veranderd bij NS. Wat in ieder geval is veranderd is dat je in 2019 een saldo abonnement alleen per de dag van maand dat het ooit was ingegaan kon opzeggen en nu kan dat gewoon iedere willekeurige dag als het abonnement maar minstens één maand loopt. 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je kunt een Flex abonnement inderdaad niet ‘overschrijven’ met een reizen op saldo (we noemen het voor het gemak RoS, lekker duidelijk voor de klant) abonnement. Geen idee waarom, en wat die keuzedagen ermee te maken hebben ook niet.

Omgekeerd is een overstap van ‘op saldo’ naar Flex zoals @Momo al aangeeft geen probleem, zelfs niet met een klassiek Traject Vrij (dat eigenlijk geen saldo-product is).

Flex verwijderen kan via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-opzeggen/tijdelijk-stopzetten en daarna bij een servicepunt (bijv. supermarkt) even bevestigen.

Reageer