Skip to main content
Antwoord

Wijziging dag van afschijving

  • February 15, 2023
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

Dag, 

Iedere maand wordt, doormiddel van automatisch incasso, rond de 20ste het factuurbedrag afgeschreven. Is het mogelijk dat dit aangepast gaat worden naar de 22ste? 

Hoor graag. 

Vriendelijk groet, 

Iris Tijdhof 

 

Beste antwoord door Momo

Als het echt een groot probleem dat het nu rond de 20e wordt afgeschreven zou je je huidige abonnement kunnen opzeggen en van de kaart verwijderen en daarna opnieuw aanvragen met de gewenste ingangsdatum, al zijn er ook reacties van moderators dat dat niet (meer) werkt. 

Andere optie is je abonnement opnieuw aanvragen op een nieuwe OV-chipkaart met ingangsdatum de 22e. Vervolgens zeg je het abonnement op de huidige kaart op en verwijder het van je kaart. Dit is omslachtig, maar de incassodatum van een bestaand abonnement wijzigen kan niet bij NS.

 

2 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • February 15, 2023

Nee


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • February 15, 2023

Als het echt een groot probleem dat het nu rond de 20e wordt afgeschreven zou je je huidige abonnement kunnen opzeggen en van de kaart verwijderen en daarna opnieuw aanvragen met de gewenste ingangsdatum, al zijn er ook reacties van moderators dat dat niet (meer) werkt. 

Andere optie is je abonnement opnieuw aanvragen op een nieuwe OV-chipkaart met ingangsdatum de 22e. Vervolgens zeg je het abonnement op de huidige kaart op en verwijder het van je kaart. Dit is omslachtig, maar de incassodatum van een bestaand abonnement wijzigen kan niet bij NS.