wisselen binnen flex abonnementen | NS Community
beantwoord

wisselen binnen flex abonnementen


Reputatie 6

Ik denk erover in de vakantie mijn flex weekend vrij om te zetten naar een flex dal vrij. Kan ik dat elke dag van de maand doen? En als ik na een maand weer terug wil switchen, hoe doe ik dat? Na een maand mag je opzeggen maar ipv opzeggen wil ik dan weer terug naar weekend vrij. Kan ik dat zelf binnen mijn NS?

icon

Beste antwoord door Tochjo 10 June 2022, 21:41

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3

U kunt uw NS Flex-abonnement op elk moment zelf wijzigen in Mijn NS, mits er minimaal een maand verstreken is sinds de vorige wijziging (of aanschaf). Dat geldt zowel voor een wijziging van NS Flex Weekend Vrij naar NS Flex Dal Vrij als voor een wijziging van NS Flex Dal Vrij naar NS Flex Weekend Vrij.

Wijzigen gaat door in Mijn NS naar Mijn producten te gaan en dan te kiezen voor Wijzig abonnement. De rest wijst zich vanzelf.

Reputatie 7
Badge +3

Als je Flex Weekend Vrij al minstens een maand loopt kun je elke dag van de maand wijzigen. Ga dan in je MijnNS naar Mijn Producten en kies “Ander abonnement kiezen" waarna je in de webshop komt en Dal Vrij kunt kiezen. Na een maand Dal Vrij kun je weer hetzelfde doen maar dan Weekend Vrij kiezen. Dit kun je allemaal zelf in je MijnNS account doen, tenzij NS weer eens een storing heeft in de webshop en/of MijnNS.

Reputatie 6

Dank voor uw snelle reactie. Stel dat ik op 18 juni switch moet ik dan op 18 juli weer terugswitchen? Dat ik niet nog een maand een altijd dal voordeel heb? Of kan dat na een maand elke kalenderdag? 

Reputatie 7
Badge +3

Dat kan na een maand elke kalender dag. Doe je het 1 of 2 dagen na 18 juli zul je wel eerst een factuur krijgen voor het abonnement, maar als je het daarna wijzigt krijg je restitutie voor de niet gebruikte dagen. 

Als je het dan op 19 juli zou wijzigen, dan wordt er uiteindelijk maar 1 dag van de nieuwe maand in rekening gebracht. Als je het een week later zou wijzigen dan betaal je eerst de nieuwe maand en krijg je restitutie van de resterende weken nadat je het weer terug hebt gewijzigd.

Reputatie 6

Ja weekend vrij loopt al meer dan twee jaar. Mocht er een storing zijn dan kun je vast klantenservice bellen denk ik. Van elke wijziging krijg je een bevestigingsmail?

Badge +3

Dank voor uw snelle reactie. Stel dat ik op 18 juni switch moet ik dan op 18 juli weer terugswitchen? Dat ik niet nog een maand een altijd dal voordeel heb? Of kan dat na een maand elke kalenderdag? 

Dat laatste, je kunt dan vanaf 18 juli weer switchen, en krijgt het verschil tussen Dal Vrij en Weekend Vrij dan terug via een tussentijdse factuur (binnen een week op je rekening).

Let op dat je maandelijkse NS Flex factuurdatum niet verandert, dus als dat bijv. de 10e van de maand is betaal je voor een wissel van Weekend Vrij naar Dal Vrij op 18 juni een bedrag bij t/m 9 juli.

Er wordt vervolgens dan wel € 107,90 geïncasseerd voor 10 juli - 9 augustus maar je kunt dus vanaf 18 juli weer wijzigen naar Weekend Vrij en krijgt het verschil ‘meteen’ terug.

Reputatie 6

Bedankt voor jullie antwoorden allemaal, zo kom ik er wel uit. 

Kwam er eerst niet uit zelf.In de chat gezeten op zondag om 08.00.Verkeerde info gekregen.Toen hier op community account aangemaakt en nu is het gelukt!(Terug)gewijzigd van weekendvoordeel naar dal voordeel!!

Badge +3

Kwam er eerst niet uit zelf.In de chat gezeten op zondag om 08.00.Verkeerde info gekregen.Toen hier op community account aangemaakt en nu is het gelukt!(Terug)gewijzigd van weekendvoordeel naar dal voordeel!!

Als dat echt om Weekend Voordeel naar Dal Voordeel (een duurder abonnement) ging dan zou dat gewoon via de Klantenservice moeten kunnen, toch?

Krijg je waarschijnlijk alleen geen Dal Voordeel voor € 2,50 de eerste maanden… 

 

Als dat echt om Weekend Voordeel naar Dal Voordeel (een duurder abonnement) ging dan zou dat gewoon via de Klantenservice moeten kunnen, toch?

Krijg je waarschijnlijk alleen geen Dal Voordeel voor € 2,50 de eerste maanden… 

Ik had het ook in mijn hoofd dat upgraden altijd mocht, maar na navraag schijnt dit niet zo te zijn. Vanaf NS Flex Basis mag upgraden wel altijd, maar vanaf een ander abonnement (ook Weekend Voordeel) moet echt de eerste maand eerst uitgezeten worden.

Reageer